۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۱۲۲۲
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

آیت الله شاهرودی لحظه ای از فرمان ولی فقیه سرپیچی نکرد

آیت الله شاهرودی لحظه ای از فرمان ولی فقیه سرپیچی نکرد
امام جمعه همدان گفت: هیچگاه حضور آیت الله شاهرودی در پست های بسیار خطیر و حساس در شرایط مختلف سبب نشد که از فرمان رهبرش استنکاف کند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در همدان ضمن ابراز تسلیت درپی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی خاطر نشان کرد: درگذشت آیت الله شاهرودی ضایعه بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی و روحانیت است.

وی افزود: ازدست دادن آیت الله شاهرودی برای عالم اسلام و حوزه های علمیه انصافا جبران ناپذیر است چرا که ویژگی های منحصر به فرد ایشان در کمتر کسی یا جایی قابل مشاهده است.

امام جمعه همدان با بیان این که آیت الله شاهرودی از نظر علمی چکیده علوم و تحقیقات شهید محمد باقر صدر بود اظهار داشت: وقتی ده ها جلد از نوشته های علمی ایشان در موضوعات مختلف فقه و اصول برای بنده ارسال کردند با خواندن آن انصافا از این معلومات لذت بردم.

وی تصریح کرد: این سطح از علم نشان دهنده زحمات بسیار زیاد و جهاد های آیت الله شاهرودی در طول دوران حیاتشان بوده است و هر فردی متوجه خواهد شد که جمع آوری این مطالب چقدر سنگین است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: چه در زمان حضرت امام خمینی و چه در زمان رهبری رهبر عظیم الشان انقلاب درک و آگاهی ایشان مثال زدنی بود.

وی تبعیت از ولایت را ویژگی بارز آیت الله شاهرودی عنوان کرد و گفت: کمتر کسی را می توان یافت که دارای شایستگی علمی اخلاقی در این سطح باشد و در کنار جایگاه علمی این چنین تسلیم و خاشع در مقابل مقام ولایت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: هیچگاه حضور در پست های بسیار خطیر و حساس در شرایط مختلف باعث نشد تا از فرمان رهبرش استنکاف کند.

وی تاکید کرد: یکی از نکات جالب زندگی آیت الله شاهرودی که کمتر به آن پرداخته شده آن است که در کنار  مسؤولیت های سنگین یک لحظه از تحقیق و تعلیم باز نماند که این کار به معجزه شبیه است.

آیت الله طه محمدی در پایان تصریح کرد: بنده بسیار مغبون هستم که در طول عمر ایشان نتوانستیم آن طور که باید از ایشان استفاده کنیم و امیدواریم فرزندان و شاگردان آیت الله شاهرودی با پر کردن جای خالی ایشان جامعه کم تر احساس خلأ کند./979/ت310/ب1

تعداد بازدید : 26

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17
ارسال نظرات