۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۹۱۲۷۶
استاد حوزه علمیه:

آیت الله شاهرودی عمر خود را صرف خدمت به مکتب اسلام کرد

آیت الله شاهرودی عمر خود را صرف خدمت به مکتب اسلام کرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیت الله شاهرودی عمر خود را پای مکتب اسلام گذاشت، گفت: آیت الله شاهرودی وزنه ای برای حوزه علمیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام باقریان، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) قم ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی که در مدرسه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: رفتارها و اقداماتی در بخش دین انجام می‌دهیم اما ظاهر یک واقعیت دیگری است و باید به آن حقیقت و واقعیت برسیم.

وی گفت: این ظواهر هیچ کاری نمی‌کند البته نه اینکه خاصیت نداشته باشد بلکه خاصیت دارد و روح دین در آنجا است و تنها راه دستیابی به روح همین ظواهر هستند.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) قم افزود: بخشی از دین حقایق عالم است و خداوند متعال، اسماءالحسنی، وجود امامان و پیامبران بخشی از حقیقت دین ما را تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام باقریان تصریح کرد: دین به هر مقدار و میزانی که در جان و دل ما بشیند به همان مقدار نیز ما خدایی و نورانی می‌شویم و این مشروط بر آن است که حقیقت اسلام نهادینه شود.

وی ادامه داد: نورانیت از همین ظواهر به وجود می‌آید و باید نورانیت در انسان شکل بگیرد و باید هم علمی و هم معنوی تلاش و کار کرد و افزون بر علم داشتن نیز با خدا ارتباط برقرار کرد.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) قم خاطرنشان کرد: وظیفه نورانیت دادن این است که از هیچ کار و تلاشی دریغ نکنیم و در دستگاه امام زمان(عج) هر کاری که به ما بسپارند انجام دهیم.

حجت الاسلام باقریان اظهار کرد: باید به صورت علمی و عملی رشد کنیم و علم و دین به هم گره خورده که باید احکام دین اسلام را پیاده کنیم.

وی گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی یک عمر به نظام اسلام و رهبری خدمت کرد و در جاهای حساسی که توقع می‌رفت وارد صحنه می‌شد.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه آیت الله شاهرودی عمر خود را پای مکتب اسلام گذاشت، افزود: آیت الله شاهرودی وزنه‌ای برای حوزه علمیه بود و متاسفانه حوزه علمیه این وزنه را از دست داد./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات