۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۳۱۶
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

حمایت از انقلاب تکلیف شرعی حوزویان است

حمایت از انقلاب تکلیف شرعی حوزویان است
استاد حوزه تداوم انقلاب را در گرو انقلابی ماندن حوزه ها دانست و گفت: مراقب باشیم که نسبت به تکلیف شرعی خود که حمایت از انقلاب است کوتاهی صورت نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب محصول حوزه علمیه است، گفت: حوزه علمیه یک حوزه انقلابی و تحول خواه بوده و همواره به دنبال تحقق اسلام حقیقی در سراسر عالم است.

وی با بیان اینکه حوزه در کنار ترویج آموزه های دین و مکتب اهل بیت(ع) در حال مبارزه با ظلم و استکبار است، اظهار داشت: حوزه علمیه با رژیم طاغوتی پهلوی که از بن دندان مسلح بود و حمایت همه قدرت های شرق و غرب را داشت به مبارزه برخاست و توانست مردم را علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی بسیج کند و با حمایت مرجعیت دینی انقلاب شکوهمند اسلامی را به مرحله پیروزی برساند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تداوم انقلاب اسلامی را در انقلابی ماندن حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: حوزه برای انجام مسؤولیت خطیر خود باید همچنان در مسیر ترویج احکام نورانی اسلام و آموزه های مکتب اهل بیت (ع) پیشگام و پیشتاز باشد و اگر لحظه ای دچار غفلت شود نمی تواند مسؤولیت خود را در اداره جهان امروز و تشکیل نظام جهان شمول عدالت محور انجام دهد.

وی با بیان اینکه حمایت از انقلاب به عنوان یک تکلیف شرعی تلقی می شود، تأکید کرد: تمام ارکان حوزه علمیه از رأس آن که مراجع تقلید معظم قرار دارند تا مدیران اجرایی، اساتید و طلاب حوزه باید هوشیار و مراقب باشند که نسبت به عمل به تکلیف شرعی خود که حمایت از انقلاب اسلامی است کوتاهی صورت نگیرد.

حجت الاسلام  والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به اهمیت مستقل بودن حوزه های علمیه، عنوان کرد: حوزه مستقل به این معناست که در گرفتن فرامین و عمل به وظایف مستقل عمل کند، استقلال حوزه همواره به نفع کیان اسلام و تشیع خواهد بود یعنی درعین حال که نصیحت ها و راهبرد های لازم را در موارد مورد نیاز برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام ارائه می دهد، باید توجه کند که از ظرفیت های درونی خود استفاده و نگاه به بیرون حوزه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر حوزه استقلال نداشته باشد به ابزاری در دست سیاستمداران تبدیل می شود، اظهار داشت: حوزه غیر مستقل نمی تواند به وظایف اسلامی و انقلابی خود عمل کند و بالندگی، پویایی و تأثیر گذاری لازم را نخواهد داشت؛ بنابراین به یک موجود منفعل و ناکارآمد تبدیل می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف نهادهای عالی در انقلابی ماندن حوزه، تصریح کرد: بیشترین تأثیر گذاری را در حوزه ها نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز دارند، نهادهای عالی باید روحیه انقلابی گری را در خود تقویت کنند تا بتوانند در سیاست گذاری ها انقلابی عمل کنند تا حوزه کماکان انقلابی و پشتیبان آرمان های امام راحل باشد.

وی ادامه داد: نهادهای عالی از تنگ نظری ها و اعمال سلیقه شخصی در تصمیم گیری ها پرهیز و حالت پدرانه خود را نسبت به تمام سلیقه های موجود در حوزه حفظ کنند چرا که همه گرایش های مختلف درصدد پیشبرد اهداف حوزه و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) هستند.

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم یکی از نشانه های انقلابی گری در نهادهای مدیریتی را توانایی همکاری و تعامل با همه اقشار مختلف در حوزه دانست و گفت: مراقب باشیم حوزه به یک مرکز علمی بی تأثیر و منزوی تبدیل نشود.

وی در پایان سخنان خود بر هم افزایی و تعامل سازنده نهادهای عالی حوزه با همه گروه های حوزوی تأکید کرد و اظهار داشت: مسؤولان تصمیم گیر باید با بردباری و تحمل بیشتری نسبت به سلیقه های مختلف برخورد داشته باشند تا از همه استعدادها و ظرفیت های موجود در حوزه  برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب استفاده شود./842/ت302/ق

ارسال نظرات