۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۵۹۱۳۹۴
حجت الاسلام وافی:

مداحان به دنبال معرفت‌افزایی باشند

مداحان به دنبال معرفت‌افزایی باشند
حجت‌الاسلام وافی با بیان این که هیأتی‌ها باید به اصل گفتمان انقلاب اسلامی واقف، معتقد و باورمند باشند، گفت: مداحان باید به دنبال معرفت‌افزایی باشند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی وافی پیش از ظهر امروز در دهمین گردهمایی هیأت‌های محوری و برگزیده کشور طی سخنانی با موضوع «دهه پنجم انقلاب، هیأت و چالش‌های پیش‌رو» اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هیأت‌های مذهبی نمی‌توانند سکولار باشند چراکه سیره امام حسین (ع) از رویکرد‌های سکولاری جداست.

وی با تاکید بر اینکه در مقابله با هیأت‌های سکولار نباید به دنبال مبارزه سلبی باشیم، اضافه کرد: ما باید در مجالس، سخنرانی‌ها و روضه‌های خود به صورتی فرهنگ امام حسین (ع) را تعریف کنیم که در این مجالس انسان‌های مخالف با فاصله طبقاتی، ظلم، استکبار و بی‌عدالتی و. تربیت شوند.

مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید خاطرنشان کرد: مقابله با ظلم و طاغوت مهم‌ترین عنصر خروجی از مجالس اهل‌بیت (ع) است که با استفاده از آن نه فقط انقلاب اسلامی را به نتیجه رساندیم بلکه در دفاع مقدس نیز با تکیه بر این عنصر مهم به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه هویت هیأت‌ها در مقطع دوران سازندگی تعریف نشد، تصریح کرد: ما به این فکر نکردیم که اگر اشرافی‌گری در این انقلاب رشد کند کدام گروه، آرمان و تفکر باید مقابل آن ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام وافی اضافه کرد: با توجه به مطالبه‌ای که در میان مردم نسبت به بخشی از حکومت شکل گرفته است اگر نتوانیم آرمان عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری مجالس مذهبی را به درستی تبیین و تعریف کنیم با تهدید‌های بسیاری در آینده روبرو خواهیم شد؛ هیئتی‌ها باید به اصل گفتمان انقلاب اسلامی واقف، معتقد و باورمند باشند و بدانند که جریان شعر اعتراض شکل می‌گیرد و خوانده نیز خواهد شد، اما باید با تعریف درست، مدیریت و کنترل شود.

نویسنده مقتل قتیل‌العبره با اشاره به اینکه نقد‌های ظاهری به برخی هیأت‌ها وارد است، گفت: گفتمان انتقادی به دنبال این نقد‌های ظاهری نیست بلکه به صورت بنیادین به صورت نقد و بررسی راهکار‌های رفع مشکل می‌پردازد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم از برخی هیأت‌ها، توقع تربیت انسان انقلابی و همراهی با حاکمیت و گفتمان انقلاب اسلامی را داشته باشیم چراکه ریلی که برای در برخی هیأت‌ها گذاشته شده از تفکر سرمایه‌داری و لیبرالیسم گرفته شده است.

حجت‌الاسلام وافی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید در شهر‌های خود به دنبال روحانیون متعقد به انقلاب اسلامی باشند، اظهار کرد: تعامل قوی با فقاهت، مرجعیت و ولایت باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی هیأت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری مداحان باید به دنبال معرفت‌افزایی باشند، عنوان کرد: تولید معرفت نیز موضوع مهمی است که توسط سخنرانان مجالس باید مورد توجه قرار گیرد.
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 12
 
 
/۸۷۶/د102/ب1
ارسال نظرات