۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۹۱۵۲۱
مفتی شیعیان لبنان:

جبهه مقاومت ضامن بقای لبنان است

جبهه مقاومت ضامن بقای لبنان است
مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت: اگر جبهه مقاومت وجود نداشت، کشوری به نام لبنان نبود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الامامین الحسنین در منطقه «برج البراجنة» برگزار شد، میلاد حضرت عیسی (علیه السلام) را به همه مسیحیان تبریک گفت و بیان داشت: امیدواریم که سال جدید میلادی سالی همراه با امنیت، ثبات، صلح، آرامش در لبنان و منطقه باشد.

وی افزود: سال 2018 میلادی، به دلیل عدم وجود دولت و فساد گسترده سیاسی سالی بسیار سخت بود. متاسفانه برخی به گونه ای با حکومت رفتار می کنند که انگار ملک شخصی خودشان است، بنابراین آثار سوء این رفتارها در جامعه انعکاس پیدا می کند و باوجود پیروزی ملت لبنان در برابر جریان های تکفیری و رژیم اشغالگر صهیونیستی، متاسفانه شاهد افزایش آمار فقر، بیکاری و جرم در این کشور هستیم بنابراین نباید شرایط لبنان این گونه باقی بماند زیرا لبنان در دوران بسیار خطرناکی قرار دارد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و بیان داشت: حکومت قوی و عادل توانایی برآورده کردن خواسته های مردم و خدمت رسانی بهتر به کشور را دارد.

حجت الاسلام قبلان حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به سوریه و نقض حق حاکمیت لبنان را محکوم کرد و گفت: دولت لبنان باید به قدرت نظامی خود توجه وافری کند و با تجهیز ارتش به اسلحه های مورد نیاز مانع از نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جبهه مقاومت در مقابله با هر گونه تجاوز دشمنان به لبنان اظهار داشت: اگر جبهه مقاومت و اقدامات تاثیرگذار آن نبود، اکنون کشوری به نام لبنان وجود نداشت.

مفتی شیعیان لبنان خواستار تشکیل هر چه سریعتر حکومت ملی شد و خاطرنشان کرد: ما در کنار مردم در راستای تحقق حقوق و خواسته های آنان یعنی مبارزه با فساد هستیم و تاخیر در تشکیل دولت را ظلم به لبنان می دانیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات