۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۶۰۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق چالوس:

حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود

حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس، حماسه نهم دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام محمد حسن اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: حماسه نهم دی و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و برگ زرین دیگری در افتخارات ملت ایران به حساب می آید.

وی از نهم دی به عنوان روز غلبه جنود شیطان و روز مأیوس و نا امید کردن دشمن یاد کرد و افزود: در این روز با عظمت ملت وفادار به نظام و انقلاب برای اصول اسلام و آرمانهای انقلاب تا پای جان ایستادند و به جهانیان اعلام کردند اگر در برابر دینشان کسی بایستد ملت ایران در برابر دنیایشان خواهند ایستاد.

حجت الاسلام اسفندیاری اذعان داشت: ملت ایران اسلامی با حضور در نهم دی نشان دادند که دشمنان انقلاب را می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگهای آنان را نمی خورند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ملت با بصیرت ایران اسلامی در نهم دی سال 88 نشان دادند که با بصیرت هستند و در غبار فتنه نه راه را گم میکنند و نه دست از راهبر واقعی بر می دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس با بیان این که نهم دی یک روز ماندگار است، چون این روز یک تاریخ نبود بلکه تاریخ ساز بود، ادامه داد: نهم دی روز میثاق امت با ولایت، روز عزت خواهی و بصیرت افزایی بود.

وی با بیان این که باید بدانیم اگر چه نهم دی در ایران بود، اما پایههای کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه را در زمان سوزاند، ادامه داد: در نهم دی صدای هل من ناصر ینصرنی بلند نشد، اما لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید و نهم دی بصیرت بیداری و هوشیاری ملت را به رخ جهانیان کشانده شد.

حجت الاسلام اسفندیاری اظهار داشت: همانطوری که پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان یک حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بوده ایفاگر نقش بی بدیل را در تعیین سرنوشت بسیاری از جهانیان بود نهم دی نیز چنین نقشی داشت.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت از عناصر اصلی مولد فرهنگ در کشور ما بوده و هستند، تصریح کرد: گفتار و کردار حوزه و روحانیت همواره حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی حوزههای علمیه حفظ دین و مقابله با انحراف است در جریان نهم دی و بصریت افزایی و آگاه کردن اقشار مختلف جامعه می توانند نقش بسزایی داشته باشند./950/ت303/ب1
ایمانی
ارسال نظرات