۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۵۵۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

9 دی تبلور روح دیانت حاکم بر دل‌های ملت ایران بود

9 دی تبلور روح دیانت حاکم بر دل‌های ملت ایران بود
حجت الاسلام صادقی گفت: نهم دی تبلور روح دیانت حاکم بر دل‌های ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با موضوع حماسه نهم دی در مدرسه علمیه مصطفی خان ساری برگزار شد گفت: نهم دی تبلور روح دیانت حاکم بر دل‌های ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی بود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فتنه ۸۸ سناریوى نظام سلطه علیه مردم‌سالارى دینى بود، گفت: فتنه‌گران با دروغ پردازى و متهم کردن نظام اسلامى به تقلب در انتخابات با الگوگیرى از نسخه‌هاى کودتاى مخملى پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران را به خیابان‌ها ریختند تا با اردوکشى‌هاى خیابانى مانع از تحقق اراده اکثریت ملت شوند.

وی با بیان این که بزرگترین کوه‌ها در مقابل حضور مردم از بین می‌رود، افزود: این یک حقیقت آشکاری است که بسیاری از تحلیلگران اجتماعی در کشور‌های اسلامی و دیگر کشور‌ها آن را درست لمس و درک نکردند، اما در کشور ما لمس شد و این هنر بزرگ امام راحل بود.

حجت الاسلام صادقی از ایمان دینی به عنوان عنصری مهم در خلق حماسه نهم دی یاد کرد و گفت: ایمان دینی موجب بسیج مردم و آوردن آن‌ها به صحنه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهم دی یک نمونه‌ای از همان خصوصیتی بود که در انقلاب نیز وجود داشت، تصریح کرد: در آن حماسه عظیم مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خود را انجام دادند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شکل‌گیرى حماسه نهم دی و بازگشت جامعه به آرامش از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامى است، تصریح کرد: امروز بازخوانی و واکاوی عوامل و جریان فتنه ۸۸ برای نسل جوان امری ضروری و موجب بیمه شدن انقلاب در برابر توطئه‌های دشمن خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت شناخت ماهیت دشمن داخلی و خارجی از سوی مردم به ویژه نسل جوان، خاطرنشان کرد: این شناخت از بروز فتنه‌هاى مشابه در آینده به‌واسطه افزایش آگاهی مردم و نسل جوان جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حماسه نهم دى یکى از مقاطع مهم ظهور و عینیت‌یافتن ارزش‌هاو خصایص دینى و ملى مردم کشورمان است، تصریح کرد: از آن‌جا که این ارزش‌ها و معانى برآمده از ویژگى‌هاى مبنایى جامعه دینى ایران است فهم و استنباط آن‌ها مى‌تواند به‌تجویز نسخه حل مشکلات در زمان‌هاى دیگر منجر شود./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات