۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۱۶۱۱
امام جمعه چالوس:

حماسه 9 دی بستر پایداری و جاودانگی ملت بزرگ ایران است

حماسه 9 دی بستر پایداری و جاودانگی ملت بزرگ ایران است
امام جمعه چالوس گفت: حماسه نهم دی بستر پایداری و جاودانگی ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید احمد جباری، امام جمعه چالوس امروز در نشستی با موضوع حماسه نهم دی اظهار داشت: جهانیان به این واقعیت رسیدند ملتی اگر پشت حاکمیت و نظام خود باشد اگر همه قدرت‌ها و افکار شیطانی به حمایت دشمنان آن نظام هم بایستند قادر نخواهد بود آسیبی بر آن وارد کنند چه بسا آن نظام مستحکمتر میشود.

وی با بیان این که نهم دی روز تجلی ایمان و باور مردم به اصالت و حقیقت انقلاب، و اعتماد بی نقص مردم به نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی با وجود مشکلات و نا به سامانی‌های داخلی جانانه در صحنه حضور یافتند و تجدید میثاق و بیعت با رهبری و انقلاب کردند.

حجت الاسلام جباری با تأکید بر این که ملت انقلابی ایران اسلامی در میان آن غبار وحشتناک و گیج کننده فتنه انقلاب و پرچم و پرچم دار انقلاب را گم نکردند، خاطرنشان کرد: بدون حضور گسترده و یکپارچه مردم جمع کردن بساط فتنه امکان پذیر نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دفتر تاریخ هر ملتی پر است از فراز و نشیب‌ها که سرنوشت یک ملت را طی ادوار طولانی رقم میزند، و زمینه را برای پیوند نسل‌ها فراهم می سازد.

حجت الاسلام جباری خاطرنشان کرد: نهم دی موجب شد ملت ایران اسلامی اتحاد، انسجام و یگانگی را تجربه کنند و آن روز را بستر پایداری و جاودانگی خویش و تاریخ خود قرار دهند و این روز مهم باید ماندگار باشد و از آن با سالگرد گرفتن‌ها پاسداری و صیانت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام اسلامی با نیروی محرکی بسیار قوی، چون اسلام قادر است در هر زمین‌های رشد، پویایی و پیشرفت داشته باشد و موانع پیشروی خود را از میان بردارد، افزود: این برای ابر قدرتها، جهانخواران، منفعت طلبان دنیا و استکبار امر پسندید‌های نیست برای همین در هر مقطعی واز هر سو در صدد ضربه یا وارد کردن آسیب و یا حداقل تضعیف آن است.

امام جمعه چالوس بااشاره به این که وقتی ماهیت نظام ما ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است دشمنان تحمل چنین نظام مزاحم منافع غرب را ندارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای این کشور توطئه‌های سال ۷۸ و ۸۸ را رقم میزنند تا به زعم خود کار انقلاب را یک سره کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که نهم دی می تواند به عنوان یک الگو برای جوامع اسلامی باشد، گفت: هر مسأل‌های که عبرت و درس داشته باشد شأنیت و لیاقت الگو برداری را دارد چرا که مطالعه، تعمق و تدبر در آن مایه بیداری و هوشیاری و عامل پیشگیری حوادث خسارت بار و زیان آور سنگینی خواهد بود./۹۵۰/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات