۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵۹۱۸۶۶

تاکید الازهر بر لزوم نواندیشی دینی

تاکید الازهر بر لزوم نواندیشی دینی
دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر از تاکید شیخ الازهر بر لزوم نواندیشی دینی خبر داد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر دستاوردها و پیشرفت‌های الازهر در سال‌های ریاست احمد طیب بر این نهاد دینی را در تاریخ بی‌سابقه توصیف و از خدمات شیخ الازهر در پیشبرد اسلام اعتدالی تجلیل کرد.

شیخ عفیفی گفت: در سایه چالش‌های بزرگی که جهان اسلام با آن روبه رو است، الازهر توانسته با بازنگری در ساختارها، وظیفه خود در نشر اسلام اعتدالی و مبارزه با افکار انحرافی و جریان‌های افراطی را همچنان با موفقیت ادامه دهد.

وی افزود: الازهر به حتمی بودن نواندیشی دینی مطابق با معیارها و بنیان‌های تجدّد ایمان داشته و در طول تاریخ و در راستای وظیفه محوری خود در تبلیغ دین در داخل و خارج کشور، همواره به مسأله نواندیشی دینی اهتمام ویژه‌ای نشان داده است.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر خاطر نشان کرد: دانشکده‌ها و موسسه‌های زیر مجموعه الازهر در سال گذشته با استفاده از علم و تکنولوژی روز توانستند تاثیر بسزایی را در عرصه تصحیح مفاهیم غلط، تقویت انسجام و همبستگی دینی و ایجاد نشاط و سرزندگی جامعه ایفا کنند.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: الازهر تمام تلاش خود را در راستای ارتقای سطح تبلیغی و آموزشی نهادهای وابسته به خود و نیز تقویت بنیه علمی طلاب علوم دینی برای مبارزه با انحرافات فکری، ترویج فرهنگ اسلام اصیل و مبارزه با افکار افراطی به کار خواهد گرفت./981/ب901/ف

ارسال نظرات