۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۹۲۲
با حضور مدیر حوزه علمیه مازندران؛

مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی برگزار شد

مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی برگزار شد
مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) بهشهر با حضور مدیر، معاونان و جمعی از روحانیان استان در این مدرسه علمیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) بهشهر با اشاره به این که حوزه علمیه استان دارای تاریخ پرافتخاری است، افزود: مراکز حوزوی مازندران در طول تاریخ مهد پرورش عالمان بزرگ دینی بوده است.

وی با بیان این که شخصیت‌های بزرگی در ادوار مختلف تاریخ در حوزه‌های علمیه مازندران مشغول قراگیری علم دین بودند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه احیاء نام و خاطره این بزرگان دین است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، از مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی به عنوان یادگاری ارزشمند از این عالم و فقیه والا مقام یاد کرد و گفت: امروز شخصیت بنام و کم نظیری همچون آیت الله کوهستانی (ره) بهترین الگو برای تربیت و پرورش طلابی مهذب و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آیت الله کوهستانی همه عمر بابرکت خود را صرف اعتلای دین و خدمت به سربازان حضرت ولیعصر (عج) کرد، بیان داشت: در کارنامه روشن این عالم وارسته شخصیت‌های بنام و اثرگذاری دیده می‌شود که امروز در عرصه‌های مختلف نام آور هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حوزه برای رشد و تعالی علمی و معنوی به چنین شخصیت‌های بزرگی نیازمند است، خاطرنشان کرد: علما و ی بزرگی همچون آیت الله کوهستانی (ره) بهترین الگوی برای طلاب جوان حوزه علمیه هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برای حفظ دین و اعتلای اسلام ناب باید طلابی در تراز اسلام ناب و انقلاب پرورش دهیم، تصریح کرد: امروز دین و انقلاب نیازمند حمایت و پشتیبانی بیشتری هستند که در این خصوص حوزه‌های علمیه و طلاب بهترین و مطمئن‌ترین افرادی هستند که می‌توانند پشتیبان نظام اسلامی باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدرسه علمیه کوهستان از یک معنویت و قداست خاصی در مقایسه با سایر مدارس علمیه استان برخوردار است، خاطرنشان کرد: این معنویت پس از ارتحال آیت الله کوهستانی همچنان حفظ مانده و این یکی از شاخصه‌های مهم این مدرسه علمیه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آیت الله کوهستانی(ره) برای راه اندازی و تقویت این فضای حوزوی تلاش های بسیاری انجام دادند، بیان داشت: امروز حفظ و تقویت این مدرسه علمیه یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت استان است.
 
گفتنی است؛ در این مراسم حکم مدیریت حجت الاسلام عبدالکریم کوهستانی به عنوان مدیر مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) کوهستان بهشهر به وی اعطا شد./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات