۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۹۱۹۷۲
حجت الاسلام ناصری‌نژاد در گفت وگو با رسا:

سیاست‌های آبی دولت کشور را ویران می‌کند

سیاست‌های آبی دولت کشور را ویران می‌کند
نماینده مردم شادگان با انقاد از برخی سیاست های دولت گفت: دولت به هیچ عنوان هشدار‌های مردم حوزه زاگرس درباره خطرات انتقال آب را جدی نمی‌گیرد.
حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره علل بی توجهی دولت به درخواست‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بنده در روز تقدیم بودجه سال ۹۸ از سوی رییس‌جمهور به پارلمان به ایشان اعتراض کردم، اما به نظر می‌رسد که آقای روحانی همین اعتراض را هم بر نتابیده است.

وی ادامه داد: علت اعتراض بنده آن هم در صحن علنی به رییس‌جمهور بی توجهی دولت به مشکلات مردم خوزستان بود. نزدیک به دو دهه است که مردم استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و جمعی از نخبگان و خبرگان حوزه زاگرس به انتقال آب از سرشاخه‌ها اعتراض می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی پارلمان با انتقاد شدید از سیاست‌های زیست محیطی دولت، بیان داشت: سیاست‌هایی که دولت آقای روحانی در حوزه انتقال آب پیش گرفته است، علاوه بر ضرر مالی، به محیط زیست نیز آسیب وارد کرده است. متاسفانه پروژه‌های انتقال آب که از سوی دولت دنبال می‌شود شهر‌های مبدا و مقصد را دچار مشکل و ویرانی می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان عنوان داشت: امروز تمام استان خوزستان با مشکل آب شرب و تامین آب کشاورزی مواجه شده است. باعث تاسف است که دولت بیشتر اقلیم استان خوزستان را از بین برد و تمام استان‌های همجوار را نیز با مشکل ریزگرد مواجه کرد.

نماینده مردم شادگان در پارلمان با هشدار درباره خطرات زیست محیطی در حوزه امنیت کشور، بیان داشت: مهاجرت مردم از مناطق مرزی بدون شک کشور را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه دولت از انتقال آب منع شده است. با وجود تمام اخطار‌هایی که در سالیان اخیر به دولت داده‌ایم همچنان شاهد هستیم که دولت با اقدامات نسنجیده خود میان اقوام اختلاف افکنی می‌کند و به بهانه آب آن‌ها را روبروی هم قرار می‌دهد.

حجت الاسلام ناصری نژاد در پایان تاکید کرد: بنده و همکارانم در جلسات خصوصی و از راه‌های مختلف مشکلات موجود در جنوب غرب کشور را به اطلاع دولتمردان رسانده‌ایم، اما زمانی که دولت به هیچ عنوان به این درخواست‌ها اهمیتی نمی‌دهد، مجبور می‌شویم اعتراض خود را در پیشگاه ملت به شخص رییس دولت اعلام کنیم./۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات