۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۱۳۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
سامان دهی گلزار شهید سرچاه شور، گرامیداشتی برای 14 شهید دیهوک و ثبت نام آزمون قرآن در موسسه های قرآنی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سامان دهی گلزار ستوان دوم شهید ایمان یوسفی در روستای سرچاه شور بخش جلگه ماژان خوسف به پایان رسید.

حجت الاسلام ابراهیم زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوسف گفت: برای سامان دهی گلزار این شهید حدود ۷0 میلیون ریال هزینه شده است.

گرامی داشتی برای 14 شهید دیهوک

گرامی داشت یاد و خاطره 14 شهید یگان تکاوری 102 امام حسین (ع) نیروی انتظامی دیهوک در مراسمی با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان، خانواده شهدا و مردم این بخش برگزار شد.

امام جمعه دیهوک در این مراسم به رشادت ها، جانفشانی تکاوران و جان برکفان نیروی انتظامی در نقاط مختلف به ویژه مناطق کویری خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حضور این عزیزان در استان به ویژه در بخش دیهوک سبب شده است تا کویر برای مردم و کویرنشینان امن و برای اشرار و قاچاقچیان ناامن شود.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی از تلاش های تکاوران این یگان در برقراری نظم و امنیت و همچنین مبارزه با اشرار و قاچاقچیان قدردانی کرد.

ثبت نام آزمون قرآن در موسسه های قرآنی 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام آزمون سراسری قرآن کریم ویژه موسسه های قرآنی شروع شد، گفت: برای این کار تا یک ماه فرصت هست و آزمون در 9 اسفند ماه برگزار می شود.

نبی زاده مسابقات قرآنی را در 25 رشته مختلف از جمله حفظ جزء 30، جزءهای یک تا 30، حفظ موضوعی، ترجمه مفاهیم مقدماتی متوسطه و تکمیلی، تدبر در قرآن و ... را از موضوع های این مسابقات برشمرد.

 وی ادامه داد: آزمون برای گروه های سنی کمتر از 12 سال به صورت شفاهی و برای بزرگ ترها کتبی برگزار می شود.

16 میلیارد تومان؛ نیاز حداقلی برای تکمیل 16 مجتمع فرهنگی

16 باب مجتمع فرهنگی هنری در استان در حال ساخت است که برای اتمام آن حداقل باید 16 میلیارد تومان تامین شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب در مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان  به زیرساخت های فراهم شده در این مجتمع ها اشاره و اظهار کرد: از شروع احداث برخی از این مجتمع های فرهنگی حدود 14سال می گذرد و گذشت زمان آن را دچار استهلاک کرده است.

ناصر نبی زاده از فرمانداران خواست با تامین اعتبار از محل منابع تملک دارایی های سرمایه ای، به روند احداث مجتمع های فرهنگی هنری شتاب بخشند.

وی ادامه داد: فعالیت های حوزه فرهنگی بستر را برای ترسیم و شکل گیری شخصیت و هویت جامعه فراهم می کند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات