۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۲۳۵۱
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

امنیت و آسایش کنونی کشور به برکت وجود ولایت‌فقیه است

امنیت و آسایش کنونی کشور به برکت وجود ولایت‌فقیه است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امنیت و آسایش کنونی کشور به برکت وجود ولایت‌فقیه و مرهون هدایت‌های داهیانه ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: دین مقدس اسلام بر 5 پایه و ستون بناشده که اولین آن‌ها نماز است.

وی با بیان اینکه نماز به‌عنوان عمود و اساس دین است، ادامه داد: مسلمانی انسان بعد از شهادتین در اقامه نماز ظهور و بروز می‌یابد، دین انسان با نماز کامل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بابیان اینکه نماز هویت مسلمان بودن است، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: در قیامت نخستین عملی که از انسان پرسیده می‌شود نماز است؛ در قیامت اگر نماز انسان مقبول درگاه احدیت قرار بگیرد به مابقی اعمال نیز رسیدگی می‌شود در غیر این صورت مابقی اعمال نیز پذیرفته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه نماز نشان بندگی و علم اسلام است، خاطرنشان کرد: خداوند به نماز انسان نیازی ندارد اما اگر انسان بخواهد مسلمان باقی بماند و راه بندگی را طی کند باید به سراغ نماز برود.

وی زکات را دومین اصل مهم در دین مبین اسلام بیان کرد و گفت: در قرآن کریم هر جانماز آمده زکات نیز بیان‌شده است و این اهمیت امر زکات را می رساند؛ بنابراین زکات از ضروریات دین بوده تا از این طریق مشکلات و مسائل اقتصادی جامعه اسلامی رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بابیان اینکه همه دستورات الهی بر اساس حکمت است، عنوان کرد: اگر همه مردم زکات مال خودشان را پرداخت کنند دیگر فقیری در سراسر عالم یافت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان سومین پایه را روزه دانست و گفت: روزه در همه ادایان های آسمانی وجود داشته ازاین‌رو پیامبر اسلام می‌فرمایند: ما دین بدون نماز و روزه نداریم؛ روزه سپر آتش جهنم است.

وی جهاد را از دیگر اصول دین اسلام بیان کرد و اظهار داشت: سه نوع جهاد وجود دارد که شامل جهاد رهایی و آزادی، دفاع و شهادت می‌شود. جهاد، به اسلام و انسان عزت می‌بخشد؛ خداوند ملتی را که در برابر حمله دشمنان جهاد نکنند خوار و ذلیل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی پنجمین مساله مهم در اسلام را تبعیت از ولایت بیان کرد و گفت: خداوند نخستین ولی انسان‌ها محسوب می‌شود و بعد از حضرت حق پیامبر اسلام بر امت ولایت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: بعد از پیامبر اسلام، اهل‌بیت(ع) و در دوران غیبت فقیه جامع‌الشرایط ولی مردم به شمار می‌روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دشمنی دشمنان در طول این 40 سال به خاطر نماز و روزه مردم نبوده بلکه دلیل اصلی آن این بوده که مردم ایران نمی‌خواستند زیر پرچم طاغوت باشند بلکه ملت خواهان حاکمیت اسلامی در لوای پرچم ولایت بودند؛ امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون هدایت‌های داهیانه رهبری و به برکت وجود ولایت‌فقیه است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات