۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۹۲۶۱۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

استکبارستیزی امام سجاد الگوی حیات اجتماعی و سیاسی مسؤولان باشد

استکبارستیزی امام سجاد الگوی حیات اجتماعی و سیاسی مسؤولان باشد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید استکبارستیزی امام سجاد(ع) الگوی مسؤولان و دولتمردان در تقابل با جبهه استکبار و دشمنان نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، در ادامه مباحث سبک زندگی امام سجاد (ع)، با اشاره به استکبارستیزی در سیره امام سجاد (ع)، اظهار کرد: دوره ورود این امام همام به مدینه بعد از مرگ یزید که دو سال بعد از عاشورا رخ داد دوران تجدید حیات اسلام و دمیدن توجه به خدا و فضیلت‌های الهی در روح مردم بود.

وی افزود: زنده نگاه داشتن خاطره‌های عاشورا، پند و ارشاد ملت، نشر احکام و آثار تربیتی و اخلاقی، پیوند محراب با میدان نبرد، صحیفه سجادیه، مبارزه با فرقه‌های انحرافی و مبارزه با عالمان درباری ازجمله اقداماتی بود که امام سجاد (ع) در این دوران انجام داد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فعالیت‌های امام سجاد (ع) در این دوره در عرصه سیاسی، اضافه کرد: برملا کردن دودمان ننگین خاندان اموی و آزادی بخشی به افکار جامعه اسلامی تا روح مردم از سیطره حکومت وحشت و تزویر یزید پاک شود ازجمله فعالیت‌های ارزنده امام زین‌العابدین (ع) در دوران پس از عاشورا بود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) وسط کفر و در میان دشمنان، باصلابت سخن می‌گوید و منبری که یزید بر آن نشسته است را از آنجا که باطل بر آن تبیین می‌شود و عامل انحراف است قطعه‌ای چوب معرفی می‌کند.‌

وی با تأکید بر اینکه باید استکبارستیزی امام سجاد (ع) الگوی امروز ما در زندگی اجتماعی و سیاسی باشد، اظهار کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند: تسلیم در مقابل زورگویان جهان زورگو را به زورگویی تشویق می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به رابطه استکبارستیزی و برکت، افزود: بنا به فرموده رهبری آنچه را که امروز ملت ایران دارد عبارت است از مبارزه با ظلم جهانی و مبارزه با استکبار جهانی که البته این دو برای خود ملت برکات دارد.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم از مصادیق استکبارستیزی است،‌ اضافه کرد: رهبری می‌فرماید: هر جا حرکت اسلامی و دفاع از هویت اسلامی است، هر جا دفاع از مظلوم است، جمهوری اسلامی آنجا حاضر است و حاضر خواهد بود؛ به همین دلیل آمریکا و صهیونیسم و شبکه فاسد سیاسی مستکبرین نتوانستند بر جمهوری اسلامی فائق بیایند و نخواهند توانست.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع بشریت بعد از امیرالمؤمنین (ع) تا امروز به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران بدبخت و روسیاه شد؛ اما ما می‌توانیم دژ استبداد جهانی را در سطح بین‌المللی با استمرار در مبارزه و تلاش بشکنیم./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات