۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۲۶۷۵
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

حاصل برجام برای مردم چیزی جز گرانی، بیکاری، تورم و فقر نبوده است

حاصل برجام برای مردم چیزی جز گرانی، بیکاری، تورم و فقر نبوده است
حجت الاسلام صالحی با بی اثرخواندن برجام برای مردم، گفت: حاصل برجام برای مردم چیزی جز گرانی، بیکاری، تورم و فقر نبوده است.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به بدعهدی‌های جهان غرب نسبت به برجام و نافرجامی این تعهدنامه گفت: تعلل اروپا در انجام تعهدات برجامی‌اش بدین خاطر است که اطمینان دارد تا این مسؤولان هستند ایران از برجام خارج نخواهد شد بنابراین تمایلی به انجام تعهداتش ندارند.

وی با بیان این که در شرایطی که آمریکا و اروپا به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده اند چه اجباری به ماندن ما در این تعهد یک جانبه دارد، افزود: مسؤولان نباید با چنین اقداماتی موجب تحقیر ملت بزرگ ایران در عرصه بین المللی شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برجام هیچ تأثیری در روند زندگی ملت ایران نداشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌های مسؤولان قرار بود این توافق بین المللی موجب رفع مشکلات اقتصادی ملت ایران شود، اما در این سال‌ها شاهد شدید‌ترین فشار‌های اقتصادی به این مردم هستیم.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که مسؤولان کشور باید به دل بستگی خود به این تعهد بی ارزش بین المللی پایان دهند، تصریح کرد: اروپایی‌ها نیز در کنار آمریکایی‌ها ثابت کردند که به هیچ عنوان نمی‌توان به وعده‌های آن‌ها امیدوار بود.

وی با اشاره به این که امروز حتی مسؤولان تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز نسبت به بدعهدی اروپایی‌ها معترض هستند، خاطرنشان کرد: امروز بهترین راهکار برون رفت از چنین مسائلی تکیه کردن بر توان و ظرفیت داخلی و بی توجهی به وعده‌های دروغین غربی‌ها است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری ادامه داد: دشمنان با طرح القا کنارآمدن با آمریکا، پیوندزدن مشکلات اقتصادی به جهت‌گیر‌های سیاست خارجی، تغییر سیاست‌های خارجی برای حل مشکلات، تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های نظام در داخل و ایجاد خطای محاسباتی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مسؤولان، مردم و نخبگان، در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

وی با بیان این که متأسفانه امروز و پس از شش سال مذاکره برخی‌ها می‌گویند هدف از برجام اقتصادی نبوده است، گفت: این در حالی است که مسؤولان همواره بر رفع مشکلات اقتصادی با اجرای برجام تأکید داشتند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که نباید کشور را معطل وعده‌های توخالی چند کشور اروپایی کرد، بیان داشت: کسانی که امروز خود به عدم کارآمدی طرح اروپایی‌ها اذعان دارند باید به این وقت کشی‌های اروپایی‌ها پایان دهند و مسیر دیگری را برای رفع مشکلات اقتصادی پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی امروز همان سیاست نخ نما شده برجام را در موضوع cft دنبال می‌کنند، بیان داشت: نباید با برخی اظهار نظر‌های غیر واقعی افکار عمومی را فریب داد بلکه باید به جای فرافکنی و سلب مسؤولیت از حل مشکلات اقتصادی در پی راه حل‌های دیگری در این خصوص باشند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید برای که حاصل برجام برای مردم چیزی جز گرانی، بیکاری، تورم و فقر نبوده است، بیان داشت: آن چیزی که امروز مردم جامعه آن را لمس می‌کنند افزایش مشکلات اقتصادی پس از امضاء این توافق نامه بین المللی بوده است./950/ت310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات