۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۲۷۸۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

توجه مسؤولان به برخی استان ها سبب ایجاد اختلاف در بین مردم می‌شود

توجه مسؤولان به برخی استان ها سبب ایجاد اختلاف در بین مردم می‌شود
آیت الله مهدوی گفت: رسیدگی یک جانبه رییس جمهور و معاون اولش به چند استان خاص، سبب ایجاد اختلاف در بین مردم استان‌های مختلف می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: برخی اجازه عدالت در کشور را نمی‌دهند.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم، آیات هفتاد و پنجم و هفتاد و ششم را تلاوت کرد و افزود: کسانی که در صراط مستقیم نیستند از سوی خداوند رحمان برای مدت معینی مهلت داده می‌شوند و آن مدت معین زمانی است که یا به عذاب دنیوی گرفتار می‌شوند و یا به عذاب اخروی دچار شوند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: انسان‌های گمراه وقتی به عذاب اخروی می‌رسند متوجه شر بودن جایگاهشان می‌شوند؛ این افراد گمراه وقتی به عذاب نرسیده اند گمان می‌کنند که گمراه نیستند، ولی وقتی با عذاب الهی مواجه می‌شوند به گمراهی خودشان واقف می‌شوند؛ همچنین آیه هفتاد و پنجم بیان می‌دارد انسان‌های گمراه با ملاحظه عذاب اخروی شر بودن و پست بودن لشکر خودشان را نیز متوجه می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور آمریکا خودش را برتر می‌داند، ولی وقتی به گفته مقام معظم رهبری کشور آمریکا رو به افول است؛ البته دانشمندان غربی نیز به این مسأله واقف هستند و طی نامه متعدد این مسأله را به رییس جمهور آمریکا گوشزد کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: البته آیه از دیدگاه روایی تأویل دیگری نیز دارد و آن ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است که به ظهور ایشان مخالفان متوجه می‌شوند که جایگاهشان شر است و لشکرشان ضعیف است؛ از این آیه متوجه می‌شویم در زمان ظهور کسی توان ایستادگی در برابر امام زمان (عج) را ندارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: مهلت دادن به ضالین از سوی خداوند از رحمتِ رحمانیه خداوند سرچشمه می‌گیرد چرا که رحمت رحیمیه مخصوص شیعیان است؛ رحمت رحمانی به مخالفان نیز می‌رسد؛ این رحمانیت به صورت دائمی به همه انسان‌ها می‌رسد چرا که خداوند ذاتاً صاحب رحمت است.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه دویست و چهاردهم سوره بقره اظهار کرد: باید سختی‌ها را تحمل کنیم تا از نصرت الهی بهرمند شویم چرا که وقتی مخالفان ظلمی را مرتکب نشده اند نمی‌توان آن‌ها را عذاب کرد و همچنین مؤمنان امتحانشان را پس نداده اند؛ آیه شریفه بیان می‌دارد پیامبران و یارانشان در گذشته آنچنان با سختی‌ها و ظلم مواجه می‌شدند که جان به لبشان می‌رسید و با حال استغاثه از خداوند طلب نصرت می‌کردند و بعد از به وجود آمدن این حالت نصرت الهی شامل حالشان می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در حال حاضر در دنیا و حتی کشور خودمان افرادی هستند که اجازه اجرای عدالت را نمی‌دهند؛ ظهور امام زمان (عج) وقتی اتفاق می‌افتد که همه انسان‌ها حقیقتاً متوجه بشوند که اجرای عدالت با وجود ظالمان امکان پذیر نیست.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: در داخل کشور عده‌ای دندان تیز کرده اند و نمی‌گذارند که عدالت اجرا شود؛ هر کس به مسؤولیتی رسیده است فقط شهر خودش را آباد می‌کند؛ مسؤولان امروز کشور ما به خوبی به شهر‌های سمنان و کرمان رسیدگی می‌کنند، هر چند ما از رسیدگی به استان‌های کشور خوشحال می‌شویم، ولی این که رییس جمهور و معاون اولش بخواهند صرفاً به شهر‌هایی که اهل آن هستند رسیدگی کنند سبب ایجاد اختلاف در بین مردم در استان‌های مختلف می‌شوند؛ این رفتار‌ها اشتباه است که صرفاً به شهر خودمان رسیدگی کنیم؛ بنده از روی مزاح به آقای رییس جمهور گفتم شما به جای یک معاون اول سی نفر را به عنوان معاون اول انتخاب کن تا همه شهر‌ها آباد شود؛ بنده خبر دارم که در استان کرمان نرخ بیکاری به صفر درصد رسیده است چرا که جناب معاون اول در مدت مسؤولیتش حدود دویست کارخانه را راه اندازی کرده است./۸۶۷/پ210/ب1
ارسال نظرات