۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۲۷۲
مدیر مدرسه علمیه الزهرا اسلامشهر واوان:

طلاب خواهر در رفتار و گفتار مبلغ ولایت باشند

طلاب خواهر در رفتار و گفتار مبلغ ولایت باشند
نعیمی گفت: وفادار بودن به امر ولایت در جهت تبلیغ گسترده آن، در پرتو توجه و عملکرد قوی و خالصانه نسبت به مطالبات ولیّ خدا محقق می شود.

طاهره سادات نعیمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری(س) را ولایتمداری ایشان دانست و گفت: وفاداری حضرت زینب(س) به امامت و پایبندی ایشان به تعهداتی که با مقام ولایت داشتند در سخنان و رفتار ایشان تجلی کرده بود.

وی افزود: اینکه لفظ «امامت» از الفاظ کلیدی مستعمل از سوی بانو بوده و با حضور در معرکه ای عظیم بین مقام ولایت و بین دشمنان حضرت با اینکه به خوبی می دانستند که در این نبرد نابرابر، فرزندانشان شهید و خودشان اسیر خواهند شد، فارغ از رابطه برادری با مقام ولایت، با سخنرانی های کوبنده ای که در شام و کوفه ایراد فرمودند همراه با به کارگیری لفظ امامت و ولایت این امر به ذهن متبادر می شود که اگر هر فرد دیگری جز برادرشان در این جایگاه خاصّ و مهم قرار داشت از حمایت این بانو برخوردار می شد.

نعیمی ادامه داد: بنابراین قبل از اینکه ولایتمداری ایشان به مرحله شعار و گفتار برسد در عملکرد بانو تجلی یافت. در نتیجه می توان گفت تابعیت تام و مدافعیت حریم امامت و ولایت از مهمترین ویژگی حضرت زینب(س) بود که سبب می شد ایشان به عنوان بانوی ولایت مدار شناخته شوند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان در پاسخ به این پرسش که طلاب خواهر چگونه می توانند مبلّغ ولایت مداری و ولایت پذیری در جامعه باشند؟ پاسخ داد: در مرحله نخست، طلاب خواهر باید مطالعه عمیق و دقیق در منابع مربوط به امامت و ولایت و به طور کلی مطالعه جدی و مستمر در متون و معارف دینی بپردازند.

وی افزود: سپس به تفکر در منطوق و مفهوم گزاره های ارائه شده از سوی دین مبین اسلام اهتمام ورزند تا به برکت این عملکرد به کسب معرفت و شناخت کافی سیره معصومین نائل شوند چراکه ادامه تفکر، شناخت و کسب معرفت است و ادامه شناخت و کسب معرفت، عشق به ولایت است. ادامه عشق به ولایت، عملکرد صحیح است.

نعیمی با اشاره به شاخصه‌های یک طلبه ولایتمدار، گفت: مهمترین اعمالی که طلاب خواهر را به عنوان مبلّغ ولایت مدار معرفی می کند عبارتند از رعایت زیّ طلبگی، تقوا، زُهد، تلاش و کوشش فراوان در کسب دانش و بینش الهی، دوری از شعارزدگی و خود محوری، اهتمام جدی به خدمت رسانی دلسوزانه و مخلصانه به همنوعان و به طور کلی تطابق رفتار با گفتار در تمام مدت زندگی.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) اسلامشهر واوان در ادامه خاطرنشان کرد: خلاصه اینکه وفادار بودن به امر ولایت در جهت تبلیغ گسترده آن، در پرتو توجه و عملکرد قوی و خالصانه نسبت به مطالبات ولیّ خداست./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات