۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۳۷۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

رودربایستی در حکومت اسلامی وجود ندارد

رودربایستی در حکومت اسلامی وجود ندارد
رییس ستاد اقامه نماز گفت: در حکومت اسلامی رودربایستی وجود ندارد و هر کسی هر خلافی کرد باید به خاطر آن مجازات شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در جلسه درس اخلاق که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از مسائل قرآن آهنگ و ریتم خواندن آن است؛ همه جای قرآن ریتم دارد، آیات و سوره‌هایی که در نماز می‌خوانیم نیز ریتم دارند.

وی افزود: برخی افراد به علت درک نادرست از آیات قرآن وجود تناقض و تضاد را در آیات قرآن مطرح می‌کنند؛ به طور مثال خداوند در آیه‌ای می‌فرماید می‌توانید دو زن داشته باشید به شرط اینکه عادل باشید اما در آیه‌ای دیگر می‌فرماید در این مسأله نمی‌توانید عادل باشید.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: در جایی که خداوند می‌فرماید نمی‌توانید عادل باشید در واقع منظور علاقه قلبی است؛ انسان در علاقه قلبی نمی‌تواند عدالت را رعایت کند اما اگر درباره مسکن، ماشین، مادیات، عادل بود می‌تواند زن دیگری بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: هر فردی با هر نگاهی که دارد اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...، از آیات قرآن به نسبت دیدگاه خود برداشت می‌کند؛ در حکومت اسلامی رودربایستی وجود ندارد و هر کسی هر خلافی کرد باید به خاطر آن مجازات شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: حق الناس به قدری خطرناک است که پیامبر اکرم(ص) نیز از آن می‌ترسید و اگر کسی بر او حقی داشت باید آن را ادا می‌کرد زیرا اگر پیامبر قدمی اشتباه برمی‌داشت مردم از او الگوبرداری نادرست می‌کردند.

وی در ادامه افزود: در حجت خداوند نباید ذره‌ای شک باشد؛ اگر پیامبر(ص) ذره‌ای خطا کند مردم از او الگوبرداری غلط خواهند کرد بنابراین خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید زبان، قلب و چشم پیامبر(ص) کج نمی‌رود به همین علت سفارش می‌کنند هر کسی نباید هر حدیثی را بخواند؛ علم رجال برای تایید و رد شدن احادیث است و گاهی حدیثی ممکن است ضد حدیث دیگر و یا ضد آیات قرآن باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند ما از احادیث و قرآن دین خودمان را پیدا کرده‌ایم؛ یک دندان انسان نیاز به یازده تخصص دارد چطور ممکن است آدمی دین خود را تنها از یک کتاب بگیرد، دین را باید از عالم‌ترین، باسوادترین، باتقواترین، بصیرترین شخص دریافت کرد؛ در دین باید محکم‌کاری باشد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات