۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۳۹۷۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دستگیری یک زن به جرم مسلمان بودن نشانه هراس دشمنان از اسلام است

دستگیری یک زن به جرم مسلمان بودن نشانه هراس دشمنان از اسلام است
استاد حوزه علمیه با اشاره به دستگیری یک زن به جرم مسلمان بودن در آمریکا، گفت: قدرت جهانی اسلام آمریکا را به هراس انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد پیامبراکرم(ص) گفت: خداوند انسان ها را به حق دعوت کرده است.

وی افزود: این دعوت، دعوتی استوار و صحیح است؛ دعوتی که با پذیرش آن دنیا و آخرت انسان تضمین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عمل به دستورات الهی را بسیار آسان و قابل انجام بیان کرد و اظهار داشت: خداوند هرگز از انسان عملی را که خارج از طاقت اوست درخواست نکرده برای مثال نماز یومه که تنها 17 رکعت است و رشته وصل بین عبد و معبود محسوب می شود اگر کسی به درستی آن را اقامه کند می تواند به حقایق عالم هستی پی ببرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر انیکه ستایش تنها مخصوص خداوند است چرا که او مالک عالم هستی است، گفت: انسان به صورت کلی می تواند به جهانیان متصل شود و زمانی که ذکر خداوند را به جای می آورد کل جهانیان که مخلوق خداوند هستند صدای او را می شنوند و در قیامت آن فرد ذاکر را به ذکری که انجام داده می شناسند.

وی ادامه داد: در روایات چنین آمده هنگام قیامت زمانی که یک محکوم را به سوی جهنم می برند همه مومنان و مومنات دست به سوی آسمان بلند می کنند و از خداوند می خواهند او را به جهنم نبرند چرا که آن فرد در حق آنان دعا کرده تا مورد مغفرت الهی قرار گیرند و خداوند در این هنگام به ملائکه فرمان می دهد که آن فرد محکوم بخشیده شده را برگردانند؛ بنابراین خداوند هیچ اجابت دعوتی را بدون پاداش باقی نمی گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره ثواب نماز شب، عنوان کرد: ثواب نماز شب بی نهایت است به قدری که تنها خداوند مقدار و میزان آن را می داند، حال با توجه به این همه پاداش آیا اقامه نماز شب سخت است که انسان از آن غفلت کند؟

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان با رعایت تقوا می تواند همه مشکلات خویش را حل کند و این وعده خداوند است که مومن در زندگی بن بست نداشته باشد. برخی افراد در جامعه با بیان اینکه ما خمس نمی دهیم تا پولمان به جیب روحانیان نرود از این دستور الهی امتناع می کنند در حالی که نمی دانند این وجوهات شرعی که حق خداوند برای تبلیغ دین است به جیب روحانیت نمی رود.

وی افزود: بنده 50 سال است خمس و سهم امام مومنان را دریافت و بدون اینکه ریالی از آن بردارم به مراجع عظام تحویل می دهم تا در نشر و تبلیغ معارف اسلام مورد استفاده قرار گیرد، اگر امروز صدای اسلام در همه عالم شنیده می شود و شاهد رشد اسلام و خیزش تشیع و فرهنگ اهل بیت(ع) و ترس کافران و به ویژه آمریکا از اسلام هستیم نتیجه استفاده صحیح از همین وجوهاتی است که در راستای تبلیغ دین الهی مورد استفاده قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: اگر امروز آن غول با عظمت شاخ دار که ادعای داشتن بمب اتم می کند و خود را قدرت جهانی می داند همین غول از روی ترس یک زن مسیحی مسلمان شده را در فرودگاه آمریکا دستگیر کرده و چادر و روسری از سر او بر می دارد و او را به زندان می افکند که این رفتارها بیانگر ترس آنان از اسلام است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همه ترس دشمنان از قدرت اسلام است قدرتی که با همین وجوهات و با تبلیغ دین اسلام به دست آمده است حال کسانی که می گویند وجوهات به جیب روحانیان می رود این کلامشان تهمت است و باید در قیامت به خداوند پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه وجوهات شرعی حق الهی است، خاطرنشان کرد: وجوهات شرعی مانند خمس را خداوند تعیین کرده است. نتیجه استجابت دعوت الهی بهشت و ثمره پذیرش دعوت شیطان دوزخ خواهد بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات