۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۵۰۱
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

حوزه علمیه پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است

حوزه علمیه پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر از حوزه علمیه به عنوان مهم ترین پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی یاد کرد.
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، این ایام را یادآور مجاهدت‌ها و تلاش‌های آحاد ملت ایران در برابر ظلم و استبداد دانست و گفت: رهبری یک مرجع تقلید در رأس نهضت یکی از مهم‌ترین عوامل همراهی مردم بود.
 
وی با بیان این که امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول عظیمی را در جهان به وجود آوردند، افزود: امروز با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب هنوز هم آثار آن تحول عظیم در میان ملت‌های آزادی خواه جهان مشهود است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، امام خمینی (ره) را شخصیتی برخاسته از متن حوزه علمیه دانست و با بیان این که انقلاب اسلامی وابستگی کامل به حوزه‌های علمیه دارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بدون حمایت و پشتیبانی حوزه و روحانیت نمی‌تواند به اهداف متعالی خود دست پیدا کند.
 
حجت الاسلام سلیمانی از حوزه به عنوان پشتوانه ایدئولوژیک انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به این که نقش تغذیه فکری حوزه‌های علمیه در چهار دهه اخیر را نمی‌توان نادیده گرفت، بیان داشت: مهم‌ترین قوانین و مقررات این کشور با بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه‌های علمیه و علمای حوزه تدوین و طراحی شده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که حوزه در کنار پشتیبانی و صیانت از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی در بسیاری از امور مهم کشور همواره مشاور و حامی امین و قابل اطمینانی برای نظام بوده است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت در چهار دهه اخیر افزون بر حمایت و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی، با نقد‌های دلسوزانه خود مسیر را برای پیشرفت و توسعه کشور هموارتر کردند.
 
حجت الاسلام سلیمانی با تأکید براین که حوزه و روحانیت همواره مشوقی امین و دلسوز برای نظام اسلامی بودند، بیان داشت: بقای حوزه و انقلاب اسلامی به یکدیگر گره خورده است و در همین راستا همه تلاش علمای حوزه در چهل سال اخیر تقویت نظام و دفاع از اصول و آرمان‌های انقلاب بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه با تربیت و پرورش عالمان و فرهیختگان دینی نقش مؤثری در تأمین نیرو‌های مؤثر برای انقلاب و نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: امروز یکی از رسالت‌های مهم حوزه پرورش و تربیت طلاب نخبه، انقلابی و مهذب برای تقویت جایگاه انقلاب اسلامی است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که علمای انقلابی در چهل سال اخیر بدون با قدرت در برابر هر گونه انحراف عوامل داخلی و خارجی ایستادند، بیان داشت: انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه همواره خط قرمز حوزه و علمای انقلابی بوده و در این مسیر روحانیت انقلابی هیچ گاه اهل تسامح نبوده و نخواهد بود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات