۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۹۴۶۶۷
مسؤول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به تولید محتوا برای برگزاری یادواره‌های شهدا

ضرورت توجه بیشتر به تولید محتوا برای برگزاری یادواره‌های شهدا
حجت‌الاسلام افشین فر گفت: باید برای برگزاری هر یادواره شهدا تولید محتوای مناسب داشته باشیم نه اینکه یادواره‌های مختلف با محتوای یکسان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، امروز در نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی و قرآنی استان، اظهار کرد: بهتر است این دو یادواره به‌صورت مجزا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تلفیق یادواره‌های شهدا با یکدیگر حاکی از ضعف در تولید محتوا در این یادواره‌ها است، افزود: باید برای برگزاری هر یادواره شهدا تولید محتوای مناسب داشته باشیم نه اینکه یادواره‌های مختلف با محتوای یکسان برگزار شود.

حجت‌الاسلام افشین فر تصریح کرد: اگر ضرورت برگزاری یادواره شهدای قرآنی وجود دارد این یادواره باید به‌صورت مجزا برگزار شود؛ زیرا خود یادواره شهدای روحانی آن‌قدر حرف برای گفتن دارد که نمی‌شود محتوای دیگری را به آن اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در قالب این یادواره موضوعاتی از قبیل نقش علم، عالم، جهاد، شهادت و ایثار را در جامعه مطرح کنیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی خادمی، رییس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم در این نشست، با اشاره به همکاری اوقاف در ایجاد نمایشگاه یادواره شهدای طلبه و روحانی، اظهار کرد: شهدا ذخیره عظیمی برای نظام و مردم اسلامی هستند؛ ازاین‌رو باید تلاش شود در یادواره‌های شهدا آنچه مناسبت فضا و حال مردم است ارائه شود.

وی با بیان اینکه باید بسیاری از همایش‌ها و یادواره‌ها با هدف بازخورد گرفتن از مردم برگزار شود، افزود: در این زمینه ضروری است بازخورد کنگره شهدا را احصا و نتیجه را ارزیابی کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: باید در این‌گونه یادواره‌ها به نیازهای فرهنگی مردم توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا برنامه‌های فرهنگی تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس نقش نخست را بر عهده داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که در یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی، شهدای مدافع حرم مظلوم واقع نشوند؛ ازاین‌رو شایسته است غرفه ویژه‌ای برای معرفی این شهدا در نمایشگاه تدارک دیده شود.

حجت‌الاسلام غلامعلی غلامی، مسؤول فرهنگی صداوسیمای خراسان شمالی هم در این نشست، پیشنهاد داد که در نمایشگاه یادواره شهدای طلبه و روحانی استان غرفه‌ای با عنوان «روحانیت و جهاد دیروز و امروز» به‌منظور نشان دادن فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام صادق دانشمند، مسؤول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: حضور روحانیت در دفاع مقدس صرفاً جنبه تبلیغی نداشت بلکه روحانیان در عرصه عمل و جهاد نظامی هم فعالیت‌های شایسته‌ای می‌کردند؛ ازاین‌رو باید در یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی به این وجه از حضور روحانیت در جبهه‌ها هم پرداخته شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات