۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۸۴۲
محمدپور:

نیازمند مفاهیم عالی دوران دفاع مقدس هستیم

نیازمند مفاهیم عالی دوران دفاع مقدس هستیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که همه به مفاهیم عالی و ارزش‌های متعالی دوران دفاع مقدس نیازمند هستیم، گفت: باید گنج جنگ استخراج شود و به نسل جوان و آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در اجلاسیه هنر و رسانه کنگره سراسری شهید سرلشگر حسن باقری که در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌مندی هنرمندان و فعالان عرصه رسانه از گنج دوران دفاع مقدس امری ضروری است.

وی با بیان این‌که همه به مفاهیم عالی و ارزش‌های متعالی دوران دفاع مقدس نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: باید گنج جنگ استخراج شود و به نسل جوان و آینده منتقل شود، امروز برنامه دشمنان بیگانگی فرهنگ جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت است، چراکه می داند در این صورت می‌تواند روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران را تضعیف کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه هستند، تصریح کرد: اگر شهید باقری در سن 24 سالگی توانست فرماندهی رزمندگان دفاع مقدس را بر عهده گیرد و به توفیقات بزرگی نائل شود، قطعا جوان امروز نیز می تواند ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار باشد.

محمدپور خواستار اعتماد و اعتقاد به جوانان در عصر حاضر شد و افزود: اگر نظام اسلامی در جاهایی به توفیقاتی رسیده است؛ حضور و نقش جوانان پررنگ بوده است، هدف از برگزاری این اجلاسیه نیز معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم هنرمندان و اهالی رسانه می باشد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس برگرفته از مبانی اعتقادی ملت ایران است و برای زنده نگه داشتن دستاوردهای ارزشمند این دوران باید یاد شهیدان و سرداران گرامی داشته شود تا نسل جوان جامعه نیز از اتفاقات آن دوران باخبر شده و برای همیشه در ذهن نسل های بعدی مردم ایران زنده بماند.

محمدپور گفت: دفاع مقدس، تأثیر شگرفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بر جای گذاشته و با توجه به اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن در تحولات بعدی جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، بررسی و شناخت ابعاد مختلف شخصیت متعالی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگداشت چهره‌های برجسته‌ و ارزشی دفاع مقدس، ادای دینی به مجاهدت های آنان دانست و تصریح کرد: یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌ها در تحکیم مبانی دینی و ملی و تداوم بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و هنجارهای فرهنگی ملت ایران است، برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری افشرد سه شنبه هفته آینده نهم بهمن از ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار خواهد شد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات