۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۹۵۰
دبیر شورای عالی حوزه در گفت وگوی اختصاصی با رسا:

حوزه در اطلاع رسانی و تبیین دستاوردهایش ضعیف عمل کرده است

حوزه در اطلاع رسانی و تبیین دستاوردهایش ضعیف عمل کرده است
آیت الله حسینی بوشهری ضمن اذعان به ضعف حوزه در اطلاع رسانی و تبیین فعالیت ها و دستاوردهایش، تاکید کرد که شرایط حوزه ها نسبت به قبل انقلاب قابل قیاس نیست.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که «بعضی از دلسوزان و بزرگان حوزه معتقدند که حوزه‌ نتوانسته است از دستاوردهایش دفاع کند و خدمات خود را به جامعه معرفی کند، آیا شما به عنوان دبیر  شورای عالی حوزه این مسأله را قبول دارید؟» گفت: اینکه حوزه‌های علمیه خوب معرفی نشده‌اند را قبول دارم.

دبیر شورای عالی حوزه درباره معرفی فعالیت‌های حوزه پس از انقلاب اسلامی پاسخ داد: در این مدت کارهای فراوانی در حوزه‌های علمیه انجام شده است؛ کار بی نقص کار خداست و ما در این مسأله چه در زمان مسئولیت و یا آن موقع که مسئولیت نداشتم موظف بودیم.

وی تصریح کرد: به طور قطع کار ما نقص دارد و جای بحثی در این باره نیست؛ اما در حد آنچه در توان و مقدورات بوده و شرایط اقتضا می‌کرده است، اقدامات خوبی انجام داده‌ایم؛ یکی از مسائل مهم این است که حوزه در کنار نظام بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به غیر قابل قیاس بودن تعداد شهدایی که روحانیت و دیگر صنوف در راه انقلاب تقدیم کرده‌اند، ابراز داشت: از این مسأله پیداست که روحانیت تنها اهل شعار نبوده؛ روحانیت در میدان عمل در مقابل خطراتی که متوجه انقلاب بوده ایستاده است. این هنر روحانیت بوده که هم حرف زده و هم عمل کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه تأکید کرد: بین آنچه که ما انجام داده‌ایم و آنچه که مردم می‌شناسند فاصله زیادی است؛ دستگاه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی ما در حوزه ضعیف بوده و هنوز هم ضعیف است؛ برای چهلمین سال انقلاب حرکت‌هایی شروع شده است؛ همه دستگاه‌ها فعال شده‌اند تا مطالبی را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای آگاهی لازم را از تلاش‌ها و دستاوردها و خدمات حوزه‌های علمیه ندارند، ابراز داشت: عده‌ای با دید دیگری حوزه را مانند حوزه قبل از انقلاب فرض می‌کنند؛ امروز رشته‌های تخصصی بسیاری در حوزه فعال است که همه اینها بعد از انقلاب صورت گرفته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: هیچ زمانی این همه صاحب قلم در حوزه نداشته‌ایم، تعداد اساتید حوزوی هم امروز بسیار بیشتر از سابق است؛ امروز صاحبان قلمی که ما در حوزه داریم که هیچ وقت این شرایط را نداشته ایم؛ همچنین تعداد اساتیدی که امروز در حوزه داریم قابل قیاس با گذشته نیست؛ علاوه بر آن حوزه به مسائل نوپدید و مستحدثه نیز بسیار بیش از گذشته می‌پردازد.

دبیر شورای عالی حوزه در پایان تصریح کرد: من به واقع معترف هستم و حرف درستی هم هست، که ما پا به پای نیازهای نظام پیش نرفته‌ایم، اما دست روی دست نگذاشته و بی‌خیال از کنار قضایا عبور نکرده‌ایم؛ حوزه به حسب مقدورات و توان خود اقدامات خوبی انجام داده است ولی همین مقدار هم که انجام داده اطلاع‌رسانی نشده است./836/ت301/ج

محمود لطیف
ارسال نظرات