۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۹۵۳
امام جمعه موقت اصفهان:

نباید از نفرین کردن استکبار جهانی خسته شویم

نباید از نفرین کردن استکبار جهانی خسته شویم
آیت الله مهدوی گفت: روزی فرا می‌رسد که خداوند به ظلم آمریکا و اسرائیل غاصب پایان می‌دهد از این رو نباید از نفرین کردن به آنها خسته شویم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه شب گذشته که در مسجد و حسینیه حضرت سجاد (ع) واقع در خیابان باهنر برگزار شد، گفت: در حال گشایش در امور نیز از خداوند استمداد بطلبیم.

وی در ادامه تفسیر دعای بیست و یکم افزود: موضوع این دعا مربوط به زمانی است که پیشامدی ناگوار برای امام به وجود می‌آمده است و امام برای رفع اندوهشان این دعا را تلاوت می‌فرموده اند؛ امام زین العابدین (ع) در این فراز از دعا به خداوند عرضه می‌دارند، خدایا کاری نکن که من یادت را فراموش کنم به سبب آن چه به من عطا کردی.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: برخی از مردم فکر می‌کنند وقتی گشایش در کارشان وجود داشته باشد، از خطر انحراف مصون هستند در صورتی که بزرگ‌ترین خطر این است که انسان در حال رفاه خداوند را فراموش کند چرا که معمولاً در مواجهه با گرفتاری‌ها از خداوند استمداد می‌طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در شهر‌های مختلف مناطقی مرفه نشین هستند که افراد ثروتمند در آن کمتر از مناطق کم بهره‌تر به دیگران خدمت می‌کنند؛ باید از خداوند طلب کنیم که ما را در حال رفاه و گشایش از یاد خودش مغفول ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امام در ادامه دعا عرضه می‌دارند، خدایا در زمان گرفتاری‌ها و آزمایش کردن هایت من را از احسانت در حقم غافل نکن، همچنین من را مأیوس از اجابتت نکن حتی اگر این اجابت به تأخیر افتاده باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: جزع و فزع کردن‌ها در هنگام تأخیر در اجابت دعا‌ها مسأله‌ای فراگیر است؛ برخی از مردم فکر می‌کنند با شکسته نفسی کردن در پیشگاه خداوند، مصلحت الهی تغییر می‌کند در صورتی که چنین نیست.

وی ادامه داد: ما در زمان‌ها و شرایط مختلف دعا می‌کنیم خداوند ظالم را نابود کند و ظلم ریشه کن شود، در صورتی که خداوند به ظالمان مهلت می‌دهد تا ظلمشان را کامل کنند و سپس با آن‌ها برخورد کند تا حجتی برایشان وجود نداشته باشد؛ باید بدانیم ظلمِ آمریکا و اسرائیل غاصب روزی پایان می‌یابد و از نفرین کردن آنها ظالم خسته نشویم.

آیت الله مهدوی در پایان با بیان این که دعا به شکل‌های مختلف اجابت پیدا می‌کند، گفت: بر اساس مصلحت الهی دعا‌ها به شکل‌های مختلف به منزلگاه اجابت می‌رسد چرا که ممکن است خیر انسان در عدم استجابت دعا باشد البته قطعاً دعا کردن برای انسان سود بخش است، ولی گاهی این سود بخشی برای انسان قابل درک نیست./۸۶۷/پ210/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات