۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۱۶۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
اقامه نماز طلب باران در قاین، ثبت مسجد جامع قاین در فهرست میراث ملی و فعالیت 610 مربی قرائت و ترتیل قرآن عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، دعا و نماز برای طلب باران به دلیل کمبود شدید بارندگی ها در سال پیش رو و خشکسالی های بی سابقه در قاین برگزار می شود.

با توجه به کمبود شدید نزولات آسمانی در سال پیش رو، خشکسالی های بی سابقه 18 سال گذشته و برای استغفار و دعا به درگاه حضرت باری تعالی و طلب باران رحمت الهی، توسط ستاد اقامه نماز قاینات مراسم دعا، توسل و نیایش همراه با روضه خوانی به مدت شش روز در مسجد جامع قاین برگزار می شود.

منبر مسجد جامع قاین ثبت شد

معاون میراث فرهنگی استان از ثبت منبر مسجد جامع قاین در فهرست میراث ملی خبر داد و گفت: این منبر یکی از آثار با ارزش استان است که قدمت آن مربوط به دوره صفویه و جنس آن از چوب چنار است.

شریعتی منش افزود: منبر دارای تزیینات بسیار زیبای گره چینی و مشبک چوبی است و قدمت آن با توجه به کتیبه موجود روی بدنه آن همزمان با حکومت شاه سلیمان صفوی تعیین شده است.

فعالیت610 مربی قرائت و ترتیل قرآن

مسؤول اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان 610 مربی قرائت و ترتیل قرآن کریم دارد، گفت: از سال 91 تا 96 در زمینه آموزش مربی قرائت و ترتیل قرآن در استان کار می شود و در این دوره زمانی 500 نفر برای آموزش به قم اعزام شدند.

حجت الاسلام عباسی افزود: سال گذشته هم 110 مربی در همین زمینه در استان آموزش دیدند که این افراد پس از گذراندن دوره اقدام به برگزاری کلاس آموزشی و بعد از کارورزی گواهی نامه دریافت می کنند.

39 دانش آموز خوسف در اردوی راهیان نور

کاروان ۳۹ نفره دانش آموزان پسر متوسطه دوم خوسف در قالب یک اتوبوس با همکاری ناحیه سپاه، بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش به مدت پنج روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

دانایی مدیر آموزش و پرورش خوسف از مناطق جنگی به عنوان کربلای ایران و وعده گاه نور یاد کرد و گفت: جای جای آن مناطق بوی شهادت می دهد و اگر امروز توفیقی در زمینه های سیاسی، نظامی، پزشکی، اقتدار ملی و ... داریم و به عنوان الگوی جهان مطرح هستیم حاصل از خودگذشتگی جوانان برومند و غیوری است که در لبیک به ندای رهبر و مقتدای خود امام راحل پا در رکاب جهاد و شهادت گذاشتند و سبب افتخار شدند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات