۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۲۶۵
رییس اداره اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مراوده نقش مهمی در همدلی مسلمانان با اقلیت های دینی دارد + فیلم

مراوده نقش مهمی در همدلی مسلمانان با اقلیت های دینی دارد + فیلم
تقوی گفت: هر چه مراوده و شناخت اقلیت‌های دینی و مسلمانان نسبت به هم بیشتر شود فضای همدلی و زندگی مسالمت آمیز فراهمتر خواهد شد.

سعید تقوی رییس اداره اقلیت های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت چهلمین بهار پیروزی انقلاب، درباره ارتباط اقلیت های دینی، روحانیان و مجامع و تشکل‌های دینی با حوزه‌ های علمیه، گفت: در طول سال چندین سمینار و دیالوگ بین حوزه های علمیه و انجمن اقلیت های دینی برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: ارتباطات میان این دو گروه با حضور روحانیان زرتشتی، ارمنی، کلیمی، آشوری و بعضاً با دعوت از مهمانان روحانی خارج از کشور بین حوزه های علمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که متولی این امر است و انجمن اقلیت های دینی برگزار می‌شود.

تقوی در ادامه افزود: علاقه مندان به دریافت آمارهای دقیق ارتباطات، سمینارها و دیالوگ‌های میان حوزه علمیه و انجمن اقلیت های دینی می‌توانند اخبار آن را از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیرخانه ادیان عمومی دریافت کنند.

رییس کارگروه ستاد اقلیت های دینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای بیشتر شدن همکاری و مشارکت بین حوزه های علمیه و اقلیت های مذهبی دارید، اظهار داشت: بله، قطعاً هر چه مراوده، دیالوگ و شناخت اقلیت‌ها نسبت به مسلمانان و مسلمانان نسبت به اقلیت های دینی بیشتر شود این فضای همدلی و زندگی مسالمت آمیز نیز ان شاءالله بهتر و شایسته تر از همیشه به وجود خواهد آمد./۹۶۹/ت303/ب1

تعداد بازدید : 10
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات