۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۹۵۴۰۶
آیت الله علوی گرگانی:

جامعه اسلامی به مبانی و آموزه های اسلام پایبند باشد

جامعه اسلامی به مبانی و آموزه های اسلام پایبند باشد
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تأكید آیات و روایات بر ضرورت موعظه پذیری انسان گفت: جامعه اسلامی به مبانی و آموزه های اسلام پایبند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای جبهه مقاومت اسلامی در لبنان با اشاره به تأكید آیات و روایات بر ضرورت موعظه پذیری انسان گفت: همه اعمال انسان باید برای رضای خداوند صورت پذیرد.

وی با بیان روایت از امام صادق(ع) «الرجل لم يقدّم رجلا و لم يؤخّر رجلا» اظهار كرد: خداوند انبیا و اوصیای خود را در میان بشریت برانگیخت و ما نیز وظیفه داریم بر اساس سیره این بزرگواران عمل كنیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینكه كلام ائمه معصومین(ع) هدایت كننده ما است، افزود: خداوند نیازی به ما ندارد، بلكه ما هستیم كه به پروردگار نیازمندیم؛ انسان فقیر و نیازمند و مسكین درگاه ایزدی است، بنابراین نباید كبر و غرور بورزد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینكه بر اساس آیات قرآن كریم انسان ضعیف آفریده شده است، ابراز كرد: در روایات همواره نسبت به ضعیف بودن انسان تذکر داده شده، زیرا آدمی به اندازه ای ضعیف است که کوچکترین حشره نیز می تواند او را از پای درآورد.

وی با تأكید بر اینكه همه اعمال و رفتار انسان ضبط شده و در نزد خداوند محفوظ است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم همه اعمال انسان توسط فرشتگان کاتب نوشته می شود، بنابراین ما در قیامت باید پاسخگوی همه رفتار خود باشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایت امیرمؤمنان(ع) در زمینه ضعف انسان «مِسْكِينٌ اِبْنُ آدَمَ مَكْتُومُ اَلْأَجَلِ مَكْنُونُ اَلْعِلَلِ مَحْفُوظُ اَلْعَمَلِ تُؤْلِمُهُ اَلْبَقَّةُ وَ تَقْتُلُهُ اَلشَّرْقَةُ وَ تُنْتِنُهُ اَلْعَرْقَةُ» یادآور شد: انسان اجل مشخصی دارد و معلوم نیست که ما در چه ساعتی و در کجا عمر خود را به پایان می رسانیم، بر این اساس همواره باید پایبند به مبانی و آموزه های اسلام باشیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات