۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۴۳۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری:

ری در تولید شیر و گندم رتبه اول استان را دارد

ری در تولید شیر و گندم رتبه اول استان را دارد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ری در تولید گندم با 59 هزار تن و در تولید شیر با 218 هزار تن مقام اول استان تهران را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در همین اداره برگزار شد گفت: بیش از 3هزار نفر بهره بردار فعال بخش کشاورزی در شهرستان داریم  و کل تولیدات زراعی ری 830 هزار تن است که 26درصد تولید زراعی استان است. در تولید گندم با 60هزار تن و 27درصد مقام اول استان را داریم همچنین در تولید شیر نیز با 218 هزار تن که 22درصد تولیدات استان است، مقام اول استان متعلق به ری است.

وی افزود: اراضی کشاورزی ری برای کشت پسته از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و این پتانسیل ها سبب افزایش کشت پسته در این شهرستان شده است  و تا سال آینده 500 هکتار دیگر نیز در به این میزان افزوده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری بیان کرد: از نظر منابع آبی یک چشمه، دو رودخانه، 640 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 33 رشته قنات در شهرستان داریم. میانگین بارش سال گذشته 150 میلی متر بوده و امسال وضعیت بارندگی خوب است و بهتر از پارسال خواهد بود.

وی گفت: این شهرستان با 36 هزار و 195 هکتار از اراضی زیر کشت، سالانه سه میلیون و 147 هزار و 782 تن محصولات زراعی شامل گندم، جو، ذرت و علوفه برداشت می شود. در شهرستان ری طی یک سال اخیر ۲ هزار و ۹۲۶ تن انار، ۶۱ تن کلزا و ۵۴۳ تن گوشت ماهی تولید شده است.

عباسی ادامه داد: عده ای سودجو می خواهند اراضی کشاورزی را بخاطر ارزش افزوده تغییر کاربری بدهند در همین راستا اقداماتی برای مقابله با این موضوع صورت گرفته و از ابتدای سال تا کنون 331 فقره اجرای تبصره 2 ماده 10 داشتیم و تخریب انجام دادیم و اراضی را به حالت اولیه باز گرداندیم.

وی با بیان اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید شیر در شهرستان ری 350 تن بود که این رقم امروز به 218هزار تن افزایش یافته است، گفت: شهرستان ری در تولید تخم مرغ و جو دارای مقام دوم استان تهران است و 292 واحد دامی صنعتی از قبیل پرورش گاو و پرواربندی در ری فعال هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر سردخانه ای به مساحت 9هزار و 400 متر مربع و زیربنای 4800 متر مربع در ایام دهه فجر افتتاح می شود برای این پروژه 19میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند پس از بهره برداری این طرح به صورت مستقیم برای 25 نفر و غیر مستقیم برای 50 نفر اشتغال ایجاد می شود./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات