۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۶۰۹
آیت الله فاضل لنکرانی:

فاطمیه زمینه ساز شناخت درست مسیر خدا است

فاطمیه زمینه ساز شناخت درست مسیر خدا است
آیت الله فاضل لنکرانی قدم درمسیر معرفت الله را بدون شناخت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) ناممکن خواند و گفت: فاطمیه زمینه ساز شناخت درست مسیرخدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجوادفاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواره شعر فاطمی که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ارزش ترویج فاطمیه تأکید کرد: یکی از مجالسی که رزق خداوند برای محبان اهل بیت(ع) به شمار می رود همین محافل اشک و روضه و شعر است.

وی در ادامه با اشاره به نکاتی مهم در ارتباط با شعرای آیینی تصریح کرد: بدون شک شعر خوانی و شعر گویی در ارتباط با اهل بیت(ع) پاداش بالایی دارد و ذخیره گرانسنگی برای قیامت به شمار می رود ولی مداحان اهل بیت(ع)  و شعرای آیینی باید به دستورات و معارف حقیقی ائمه طاهرین(ع) توجه ویژه داشته باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود وجود حضرت زهرا(س) را وجودی بی مانند عنوان کرد: دوست داران حضرت فاطمه(س) در روز قیامت در صفی جداگانه قرار دارند و این افتخاری برای همه ما است که باید آن را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی است که اهل بیت(ع) نیز به وجود ایشان افتخار کرده اند به همین جهت باید بدانیم کار کردن در مسیر آن حضرت چه ارزش و اهمیتی دارد و هر قطره اشکی که برای ایشان بریزیم بدون شک بی پاسخ نخواهد ماند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: فاطمیه آن قدر اهمیت دارد که مراجع بزرگوار ما در طول ده ها سال است که با سن بالا در روز شهادت حضرت فاطمه(س) پیاده روی می کنند تا این شعائر الهی را احیا کنند، بنابراین باید بدانیم که شناخت خداوند بدون شناخت اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه فاطمیه در افزایش روحیه توحیدی در انسان یادآور شد: آنهایی که احیای عزاداری و مراسمات اهل بیت(ع) ایراد می گیرند و آن را شرک به خدا می دانندحقیقا افرادی جاهل هستند که حقیقت وجودی اهل بیت(ع) را درک نکرده اند، چراکه در روایت داریم خداوند با غضب حضرت زهرا(س) غضب می کند و به برکت حضرت فاطمه(س) شیعیان ارزش واهمیت پیدا می کنند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات