۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۹۵۷۶۰
امام جمعه تبریز:

بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب سال 57 است

بیداری اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب سال 57 است
حجت‌الاسلام آل‌هاشم احیای مکتب اسلام و بیداری اسلامی را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: این انقلاب، نقش تعیین کننده برای ملت‌ها داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه کنگره فرهنگ و هنر سپاه که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مجاهدت برای پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و ارزشمند بود، اما تداوم مسیر انقلاب مهم‌تر و ارزشمندتر است.

وی پیروزی انقلاب را مرهون وحدت و تبعیت از ولایت و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: تداوم انقلاب اسلامی نیز نیازمند وحدت و همگرایی ملت است، امروز دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران از هیچ توطئه و فتنه‌ای فروگذار نیستند، باید زیر سایه ولایت با وحدت و همدلی به دنبال تعالی و شکوفایی انقلاب باشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی معجزه قرن و مهم‌ترین شگفتی در تاریخ معاصر بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دورانی به پیروزی رسید که مکاتب ضددین در حال جولان دادن بودند، در این میان عده ای خواستند انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها مقایسه کنند ولی این انقلاب هویت دینی و مردمی دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم «رهبری، دین و مردم» را سه عامل اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: عامل مذهب و دین از دیدگاه بسیاری اندیشمندان مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود اما در انقلاب‌های دیگر کشورهای جهان در برابر دین، موضع گیری وجود دارد و مسیر جدایی دین از سیاست را دنبال کردند.

وی با اشاره به اینکه احزاب در انقلاب‌های دیگر نقش اول را دارند و مردم به عنوان نقش دوم و پشتیبان بودند، تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ضرورتی مهم در شرایط کنونی است، این انقلاب در عرصه های فرهنگی دستاوردهای مهمی داشته که عزت و استقلال ملت را به دنبال دارد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هدف ملت ایران در انقلاب؛ عزت طلبی و استقلال خواهی بود، افزود: احیای مکتب اسلام و بیداری اسلامی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب سال 57 ملت ایران است که باید مورد توجه قرار گیرد، احیای فرهنگ و هنر اسلامی بعد از انقلاب مسأله ای نیست که مورد غفلت قرار گیرد.

همچنین سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در سخنانی دهه فجر را فرصتی برای میثاق امت با ولایت دانست و اظهار داشت: این کنگره مجالی برای تماشای رویش‌های روح‌انگیز انقلابی در حوزه‌های مختلف بود، در جشنواره فرهنگی هنری سپاه، اقتدار فرهنگی سپاه پاسداران را مشاهده کردیم.

وی با بیان این‌که هنرمندان و فعالان فرهنگی در سپاه پیام‌های انقلاب را در قالبهای مختلف انتقال دادند، گفت: متأسفانه سیاست در دنیای امروز از هنر استفاده ناشایست می‌کند، در این شرایط افتخار می‌کنیم که رهبری هنرمند و هنرشناس داریم./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات