۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۶۱۵۴
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

اجرای مبانی اسلامی در زندگی اجتماعی مهم‌ترین دستاورد معنوی انقلاب است

اجرای مبانی اسلامی در زندگی اجتماعی مهم‌ترین دستاورد معنوی انقلاب است
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: اجرایی شدن مبانی اسلام ناب محمدی در زندگی فردی و اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، دوشنبه‌شب در مراسم «10 شب 40 مسجد» که ویژه ایام‌الله دهه فجر در مرکز استان در حال برگزار است، با تأکید بر گرامیداشت شایسته مراسم دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی در 40 سال گذشته خدمات و دستاوردهای فراوانی داشته که این دستاوردها باید در جامعه بیان و تبلیغ شود.

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف فرهنگی در 40 سال انقلاب اسلامی و لزوم استمرار حرکت روبه‌جلوی انقلاب در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی، افزود: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته، بیان خاطرات فعالان فرهنگی از روزهای انقلاب و همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی با موضوعات انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر در مرکز خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه توجه به اسلام ناب محمدی و اجرایی شدن اصول دینی در زندگی فردی و اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی انقلاب است، اضافه کرد: پیش از انقلاب اگرچه مردم ایران مسلمان بودند؛ اما رژیم پهلوی کمترین اهمیتی به شئون اسلامی نمی‌داد و درواقع تنها نامی از اسلام در میان بود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در باورها و اندیشه‌های دینی مردم داشت، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های انقلاب ما با سایر انقلاب‌های لیبرالی و کمونیستی در منطقه و جهان این بود که انقلاب اسلامی ایران بر اندیشه‌ها و آرمان‌های اسلامی ملت ما تکیه داشت.

وی با تأکید بر اینکه تداوم و بقای انقلاب و نظام اسلامی هم منوط به استمرار صبغه مذهبی آن است، افزود: در این راستا و هم‌زمان با دهه فجر نهاد تبلیغات اسلامی برگزاری برنامه ده شب 40 مسجد را در مرکز خراسان شمالی در دستور کار خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه تجلیل از فعالان فرهنگی، روایتگری خاطرات انقلاب و سخنرانی سخنرانان برجسته استانی ازجمله برنامه‌های این مراسم است، اضافه کرد: سخنرانی سخنرانان برجسته استانی در موضوعات مختلف در برنامه ده شب 40 مسجد یکی از ویژه‌برنامه‌های این دهه است که با استقبال مردمی روبرو شده است.

وی دیدار مسؤولان استانی و شهرستانی و همچنین تجلیل از مقام شهدا و خانواده ایشان را از دیگر برنامه‌های ستاد دهه مبارک فجر در مرکز خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان متشکل از چهار کارگروه است که همه‌روزه برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در سطح شهرستان برگزار می‌کنند و برنامه محوری این ستاد تحت عنوان «10 شب 40 مسجد» همه‌روزه بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد شهری و روستایی شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات