۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۶۱۹۷
در قم؛

همایش "انقلاب فاطمی" برگزار شد

همایش
شب ادبیات و هنر انقلاب اسلامی "انقلاب فاطمی" با حضور شعرای آیینی کشور و سایر طلاب و علاقه مندان به حوزه هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، شب ادبیات و هنر انقلاب اسلامی «انقلاب فاطمی» به همت مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با همراهی هیأت هنر و رسانه و کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم شب گذشته در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، شاعرانی چون استاد محمدعلی مجاهدی، حجت‌الاسلام جوادمحمدزمانی، مرتضی امیری اسفندقه، افشین علا، ، محمدحسین ملکیان، حسن بیاتانی، مجید تال، سیدمحمدجواد شرافت و عاطفه جوشقانیان حضور داشتند.

همچنین استادمحمدرضا سرشار داستان سرای برنامه ظهر جمعه، مسعود نجابتی و حاج عباس حیدرزاده در این برنامه حضور داشتند.

ابتدا سید محمدجواد شرافت در ابتدای این نشست ادبی به قرائت ابیاتی از اشعار خود پرداخت، سپس حجت الاسلام جواد محمدزمانی رییس انجمن شعر طلاب با اشاره به ارتقای سطح اشعار جامعه شاعران پس از انقلاب اظهار داشت: خیل عظیم هنرمندان بعد از انقلاب نویدبخش اوج هنر در نظام اسلامی است.

رییس انجمن شعر طلاب با بیان این که یکی از مصادیق این نوید، فعالیت‌های ادبی و هنری طلاب است، عنوان کرد: افتخار داریم که نزدیک به 500 طلبه شاعر در سراسر کشور و 100 طلبه شاعر در قم به شعرسرایی مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار را خدمت رهبر معظم انقلاب عرضه کردیم که تعداد بالای شاعران طلبه سبب خوشحالی ایشان شد.

حجت الاسلام محمدزمانی با بیان این که در عرصه‌های دیگر هنری هم شاهد فعالیت چشمگیر طلاب هستیم، گفت: این فعالیت‌ها نیز با تلاش و کوشش‌ خود طلاب باید ارتقا پیدا کند که این آینده درخشان‌تری پیش روی ما ایجاد می‌کند.

در ادامه نیز خانم عاطفه جوشقانیان پاره‌ای از اشعار خود را در نشست انقلاب فاطمی قرائت کرد، سپس فیلمی از شعرخوانی محمدحسین ملکیان از شاعران استان اصفهان در محضر رهبر انقلاب پخش شد و پس از آن، این شاعر آیینی و جوان، ابیاتی از اشعار خود را در شب شعر فاطمی قرائت کرد.

در ادامه نیز استاد سرشار به داستان خوانی پرداخت که بخشی از داستان مرتبط با ارتحال امام خمینی در سال 68 بود.

همچنین پس از پخش کلیپی در ارتباط با سرگذشت مرحوم سیدمحمدحسین ساجدی، فعال و هنرمند انقلابی و جهادی در این نشست، پدر سیدمحمدحسین ساجدی کلماتی درباره هنرمند و هوش و استعداد این هنرمند جوان انقلابی بیان کرده و اظهار داشت: استعداد محمدحسین به قدری بود که بعد از دقت در هر کاری، آن عمل را به صورت تأیید شده انجام می‌داد و این نشانه هوش و هنر بالای او بود.

استاد محمدعلی مجاهدی نیز در ادامه این نشست ادبی به سخنرانی پرداخت و قرائت ابیاتی از اشعار وی در سالن همایش طنین انداز شد،  در پایان نیز حاج عباس حیدرزاده دقایقی به مرثیه سرایی و مدح حضرت زهرا(س) پرداخت./876/پ201/س

خبرنگار: مهدی شاهی

مهدی شاهی
ارسال نظرات