۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۶۴۰۹
در ششمین روز از دهه فجر؛

کلنگ ساخت کتابخانه شهر آزادی اندیمشک بر زمین زده شد

کلنگ ساخت کتابخانه شهر آزادی اندیمشک بر زمین زده شد
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از کلنگ زنی کتابخانه شهر آزادی اندیمشک با اعتبار اولیه ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان صبح امروز در آیین کلنگ زنی کتابخانه شهر آزادی اندیمشک با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم به واسطه ساخت کتابخانه‌ها در هر نقطه از استان یک تحول فرهنگی ایجاد کنیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه در ششمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد کلنگ زنی ساخت کتابخانه دیگری در استان هستیم، افزود: علاقه‌مندان به کتابخوانی بسیاری در شهر آزادی اندیمشک داریم که متأسفانه برخوردار از کتابخانه مجهز و تخصصی نیستند و کتابخانه فعال شهرستان از فضای کتابخانه‌ای برخوردار نبوده و تنها به علت علاقه بیش از حد مردم به کتاب، محل مذکور به مدت چندین سال اجاره و خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌کند.

این مقام مسؤول ادامه داد: بدین منظور ضرورت ایجاد کتابخانه استاندارد به واسطه استقبال بیش از حد مردم احساس شد؛ از این رو در ۲ سال اخیر پیگیر موضوع شده و امسال موفق به چنین کاری شدیم.

کوهی رستمی با بیان اینکه زمین کتابخانه مذکور از سوی اهالی شهر و شهرداری به نهاد اهدا شده است، خاطرنشان کرد: از اعتبارات تملک دارایی استان، اعتبار اولیه‌ای به میزان ۳۰۰ میلیون تومان برای تأسیس کتابخانه ۲۸۰ متری استاندارد در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه دارای مخزن، بخش مرجع و کودک و دو سالن مطالعه ویژه خواهران و برادران و کافی نت است، گفت: مراحل برگزاری مناقصه انجام و پیمانکار مشخص شده و در حال انعقاد قرارداد هستیم و از هفته آینده به صورت عملی فرایند ساخت آغاز می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان داشت: فرماندار شهرستان اندیمشک نیز قول تأمین اعتبار برای پیشرفت سریع پروژه را دادند؛ از این رو امیدواریم کتابخانه تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری کامل برسد./۹۴۵۶/د101/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات