۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۶۸۲۶
کتاب‌های خواندنی(به مناسبت فاطمیه)؛

بهترین ها؛ نگاهی به فضائل حضرت زهرا

بهترین ها؛ نگاهی به فضائل حضرت زهرا
حضرت مهدی در تمام امور از مادرشان پیروی می‌کنند، این الگو برداری ما را به فکر وامی‌دارد که این گوهر گرانبها چه مقامی داشته که الگوی برترینها شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هدف آفرینش، کمال انسان و نزدیکی او به خداست. کسانی که در مسیر کمال قرار گرفته اند روز به روز کامل‌تر می‌شوند و روح خدا را به فضائل و صفات اخلاقی بیشتری زینت بخشند.
به فرموده امام زمان (عج) حضرت زهرا (س) الگوی ایشان است، حضرت مهدی (عج) در تمام امور از مادرشان پیروی می‌کنند، این الگو برداری ما را به فکر وا می‌دارد که این گوهر گرانبها، این دردانه و ریحانه رسول خدا چه مقامی داشته که الگوی بزرگترین انسان‌ها شده است. به راستی مگر حضرت زهرا (س) چه خصوصیاتی داشت که امامان ما مخصوصاً امام زمان (عج) ایشان را به عنوان الگو و مدل زندگی معرفی کرده اند، نگاهی گذرا به زندگی این بانوی بزرگوار این نکته را به ما می‌آموزد که ایشان در تمام دوران زندگی مبارک خود مجموعه‌ای از بهترین‌ها بوده و از بهترین‌ها بهره‌مند شده است.
"بهترین ها" عنوان کتابی است که با نگاهی به فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) از سوی حسن محمودی در ۲۲ بخش توسط انتشارات عطر عترت چاپ ششم خود را روانه بازار نشر کرده است.
در این کتاب اشاره‌ای کوتاه به این بهترین‌ها شده است تا نوجوانان با شناخت و بهره گرفتن از آن‌ها قدمی در راه بهتر شدن بردارند که این قدم بی شک اولین گام ما به سوی امام زمان (عج) محسوب می‌شود.
در بخش بهترین خطبه در این کتاب می‌خوانیم: خطبه حضرت زهرا (س) از شاهکار‌های ادبی است در حد نهج البلاغه که امامان معصوم فرزندان خود را سفارش به حفظ آن می‌کردند، این خطبه بدون مطالعه و تمرین بیان شده است آن هم از دختری که داغ پدر دیده، پهلوی او شکسته و به شوهرش ظلم شده است.
نویسنده در بخش دیگری از این کتاب درباره بهترین وصیت آورده است: دستگاه خلافت ظالم آنقدر تبلیغات منفی را گسترش داده بودند که مردم متوجه ظلم آن‌ها به دختر رسول خدا نمی‌شدند یا نمی‌خواستند بشوند، حتی آن دو خلیفه در فکر ساختن جلوه‌ای زیبا از خودشان بودند و اینکه بین ما و حضرت فاطمه (س) کدورتی نبوده است، دختر رسول خدا از ما به عنوان جانشین پدرش خوشحال و راضی است و نقشه ریزی کردند تا در تشییع پیکر آن بزرگوار حاضر شوند تا همه ظلم‌هایی که کرده اند بی اثر شود و در دید مردم بی گناه جلوه کنند.
اما وصیت حضرت زهرا (س) این حیله را بی ثمر گذاشت و از همان روز شهادت تا الان همه از خودشان می‌پرسند که چرا یگانه دختر رسول خدا مخفیانه دفن شد؟ چرا سلمان، ابوذر و عمار اجازه شرکت در مراسم تشییع داشتند، اما آن ۲ نفر محروم شدند؟
آقای محمودی در پایان در مورد دفن شبانه آن حضرت نیز چنین نوشته است: حضرت فاطمه (س) وصیت کرد یا علی (ع) مرا شبانه غسل بده، کفن کن و به خاک بسپار، هیچ یک از ستمگرانی که به من ظلم کردند در نماز و تشییع من شرکت نکنند.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با تلفن پخش ۰۹۱۲۷۴۷۷۱۱۸ تماس حاصل فرمایند. /۸۰۴/ن ۶۰۲/ش
ارسال نظرات