۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۹۶۸۵۳
حجت الاسلام موسوی متقی مطرح کرد؛

دیدگاه اسلام درباره زن

دیدگاه اسلام درباره زن
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف گفت: برخی فکر می‌کنند اسلام زن را فقط در خانه می‌خواهد؛ اسلام می‌خواهد زن در جایگاه متناسب با منزلت خود قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسمی که شامگاه شنبه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد(س)، گفت: هر انسانی برای رسیدن به قله‌های کمال نیاز به برنامه ریزی و الگو دارد.

وی افزود: امام زمان(عج) بهترین الگو را حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی کرده‌اند؛ ما نیز باید ببینیم بانوان جامعه ما تا چه اندازه ایشان را در ابعاد مختلف اسوه و الگوی خود قرار داده‌اند.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: تنها کسی که در مدینه آن روز در مقابل ظلم ایستاد و از امامت و ولایت دفاع کرد حضرت فاطمه زهرا(س) بود؛ این تعبیر غلطی است که برخی فکر می‌کنند اسلام زن را فقط در خانه می‌خواهد؛ اسلام می‌خواهد زن در جایگاه واقعی که متناسب با شان و منزلت و مقام او باشد قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: در دوران انقلاب برخی به امام خرده می‌گرفتند که چرا زنان را به خیابان کشاندی امام جواب داد اگر حضور بانوان نبود نهضت به این مرحله از موفقیت نمی‌رسید.

حجت الاسلام موسوی متقی بیان داشت: امروز اگر مدافعین حرم از مرزهای وطن دفاع می‌کنند و جنگ با گروه‌های تروریستی را به فرسخ‌ها دورتر از مرزهای کشور می‌کشانند برای تامین امنیت و آرامش ماست.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: نگرانی امروز جامعه ما افزون بر مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، پرخاشگری است؛ اگر سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم قطعاً با این آمار طلاق و اختلافات خانوادگی روبرو نخواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از دست درازی‌هایی که بعضی افراد به بیت المال و حقوق دیگران می‌کنند به دلیل سطح توقعاتی است که زنان آنها دارند؛ حضرت فاطمه زهرا(س) زنی بود که از شوهر خود چیزی درخواست نمی‌کرد تنها به این علت که فکر می‌کرد شاید تهیه آن در توان همسرش نباشد و او خجالت زده و شرمسار شود./۹۶۹/پ210/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات