۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۹۶۸۰۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مودت و محبت به حضرت زهرا تکلیف الهی است

مودت و محبت به حضرت زهرا تکلیف الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) پاداش نبوت تمامی انبیا بودند، گفت: مودت و محبت به حضرت زهرا(س) تکلیف الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت گفت: قرآن مجید تجلی اسما و صفات پروردگار مهربان عالم است.

وی با بیان اینکه قرآن وحی الله، علم الله و رحمت الله است، ادامه داد: طبیعی است که این کتاب بیانگر علم، رحمت و احسان نامحدود پروردگار عالم باشد، کمال واقعی قرآن کریم در قیامت مشخص می شود چرا که عالم هستی ظرفیت درک کمال واقعی او را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه قرآن کریم کتابی است که در میان چند هزار تفسیر علمی، عرفانی، کلامی و فلسفی هنوز بکر باقی مانده است، ابراز کرد: قرآن زمانی که وارد قیامت می شود و انسان ها آن را مشاهده می کنند، می فهمند که این کتاب مقدس بکر است و برای او کاری انجام نداده اند، پیامبراسلام می فرمایند: هر آیه ای هفتاد باطن دارد و هر باطنی از آن هفتاد باطن، هفتاد باطن دیگر دارد که هر باطنش معدن علم و حکمت است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت جای دیگر می فرمایند: برای شمارش شگفتی های این کتاب به دنبال عدد نروید چرا که عددی نیست که بتواند چهره و جلوه بی نهایت علم و رحمت را نشان دهد؛ عدد در برابر اسرار قرآن کریم که علم الله است لنگ می زند.

وی اضافه کرد: در این عالم تنها یک ظرف توانایی دریافت قرآن کریم با آن هفتاد باطن را داشت و آن قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) بود. فراق و وفات پیامبر برای امیرمومنان علی(ع) به قدری سخت بود که فرمودند صبر برای همه حوادث نیکو است اما صبری نیست که ما در برابر از دست دادن شما به آن تکیه بزنیم، مرگ شما مصیبتی بوده که از همه مصائب در عالم سخت تر بوده است؛ امام علی(ع) می دانستند چه کسی از دنیا رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ماجرای مباهله، اظهار داشت: در جریان مباهله قرار شد پیامبر با همه زنان، با همه مردان و فرزندان امتش بیایند و ایشان زمانی که با پنج تن آل عبا آمدند نشان دادند که این بزرگواران چه عظمتی دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رسول الله به فرمان خداوند مزد رسالت خویش را مودت با اهل بیت(ع) بیان کردند، ادامه داد: انسان هر عمل صالحی انجام دهد و عبادت خداوند را به جای آورد اما مودت اهل بیت(ع) را به جای نیاورد هیچ عبادتی از او پذیرفته نخواهد شد. اهل بیت(ع) سیم اتصال بین نبوت و خداوند هستند.

وی با بیان اینکه خداوند به واسطه آیه مودت حضرت زهرا(س) را پاداش نبوت همه انبیا قرار داده است، خاطرنشان کرد: اگر کسی حضرت را دوست داشته باشد و به ایشان اقتدا کند به گنجی بی نهایت متصل می شود، روایت است حضرت زهرا(س) لیلةالقدر است و قابل شناختن نیستند. حضرت زهرا(س) پاکی و طهارت محض بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات