۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۷۲۶۰
همزمان با اختتامیه نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله انقلاب؛

غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به کار خود پایان داد

غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به کار خود پایان داد
همزمان با اختتامیه نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله انقلاب غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و به منظور تبیین دستاوردهای حوزهای علمیه در نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی راه اندازی شده بود به کار خود پایان داد.

گفتنی است در این غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که به عنوان نهال جوان انقلاب به شمار می رود دستاوردهای بی شمار خود را که در طول عمر نه چندان بلندخویش منشأ خدمات و برکات فراوانی شده است را به نمایش گذاشت.

یادآور می شود یکی از دستاوردهای مهم این مرکز تصدی آموزش، تربیت و پرورش خواهران مشتاق فراگیر معارف اهل بیت(ع) بوده که از طریق مدارس و حوزه های علمیه خواهران تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر از خواهران طلبه را تحت پوشش آموزه های مکتب اهل بیت(ع) قرار داده و امروز بسیاری از خواهران فارغ التحصیل عهده دار فعالیت های آموزشی، تربیتی، تبلیغی و مدیریتی شده اند.

همچنین از دستاوردها و رسالت‌های دیگر حوزه های علمیه خواهران در طول این چند سال عمرش تبیین، ترویج و تبلیغ دین مبتی برفهم از قرآن، سنت نبوی و مکتب اهل بیت(ع) بوده و مأموریت آن تربیت بانوان وارسته و فرهیخته برای رفع نیازهای دینی جوامع، نظام اسلامی و حوزه های علمیه خواهران بوده است.

گفتنی است تبلیغ، ترویج تثبیت و تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی و ارزشهای انقلابی در سطح ملی و فراملی با تاکید بر عرصه زن و خانواده زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی به ویژه در عرصه زن و خانواده بر اساس قرآن کریم، سنت نبوی و مکتب اهل بیت(ع) از دیگر دستاوردهای این مرکز به شمار می رود.

لازم به ذکر است فعالیت های فرهنگی تبلیغی و فعالیت های قرآنی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور از دیگر دستاوردهای این مرکز محسوب می شود.

همچنین به منظور فراهم کردن زمینه تحصیل خواهران مشتاق کسب علم و معرفت با توجه به شرایط خاص زندگی بانوان، این مرکز اقدام به تنوع بخشیدن به شیوه های تحصیل کرده است تا خواهران بتوانند در کنار مسؤولیت مهم تربیت فرزند، همسرداری و اشتغال به امر تحصیل علوم دینی نیز بپردازند از این رو طلاب خواهر می توانند در سطح دو به صورت تمام وقت، حضوری پاره وقت و نیمه حضوری و در سطح سه به صورت حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری دروس حوزوی را فرا بگیرند.

یادآور می شود در این مدت مسؤولان کشوری و لشکری و همچنین حوزویان داخلی و خارجی از این غرفه بازدید به عمل آوردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات