۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۳۴۹
امام جمعه تبریز:

انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت خارج کرد

انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت خارج کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را خارج کردن قرآن و مفاهیم آیات الهی از مهجوریت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: توجه به قرآن مایه سعادت دنیا و آخرت بشر است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نیز در سایه عمل به احکام و آموزه های قرآنی از سوی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران؛ خارج کردن قرآن و مفاهیم آیات الهی از مهجوریت بوده است، امروز نیز گستردگی فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور به برکت انقلاب است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب، قرآن کریم صرفا شب‌های جمعه در آرامستان‌ها قرائت و یا به عنوان جهیزیه به نوعروس داده می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، فرهنگ قرآن در جامعه حاکم شده و فعالان قرآنی نه تنها در داخل کشور، بلکه در خارج کشور نیز افتخار کسب می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که برگزاری این اجتماع باشکوه قرآنی، جشن واقعی چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید مورد توجه متولیان قرآنی کشور قرار گیرد، همگرایی، همسویی و تعامل با یکدیگر و همچنین پرهیز از موازی‌کاری های بیهوده است.

وی با بیان این‌که استان آذربایجان‌شرقی یکی از مناطق فعال در امور قرآنی در کشور است، تصریح کرد: یکی از ابتکاراتی که در استان و در فعالیت‌های قرآنی در نمازهای جمعه صورت می گیرد، این است که هر هفته جمعه در بین الصلاتین دو نفر از حافظان نونهالان قرآنی مورد تجلیل قرار می گیرند.

گفتنی است، در پایان این همایش از ۴۰ چهره قرآنی استان با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تجلیل بعمل آمد./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات