۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۹۷۴۶۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

قیام ۲۹ بهمن تبریز عامل اصلی پیروزی انقلاب بود

قیام ۲۹ بهمن تبریز عامل اصلی پیروزی انقلاب بود
حجت الاسلام والمسلمین قمی مجاهدت مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و امتداد دهنده راه انقلاب و شهدا دانست.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت مهم فرهنگی و تبلیغی منطقه آذربایجان به ویژه تبریز اظهار داشت: تاریخ و هویت اسلامی و شیعی آذربایجان نشان از دین‌مداری مردم این منطقه دارد.

وی با اشاره به این‌که مردم تبریز در طول تاریخ پرچمدار استکبارستیزی و دین‌مداری ایران اسلامی بوده اند، افزود: نقش مردم تبریز در تاریخ معاصر نیز قابل توجه است؛ چنانکه مجاهدت مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن خون تازه ای در رگ های ملت ایران برای مبارزه علیه رژیم طاغوت تزریق کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مجاهدت مردم تبریز در قیام ۲۹ بهمن را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و امتداد دهنده راه انقلاب و شهدا دانست و خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که آذربایجان و تبریز در طول تاریخ نقش مهمی در تحولات کشور داشته است، باید قدردان مردم تبریز و آذربایجان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که باید برای حل مشکلات کشور به فکر مشارکت عمومی و مردمی بود، تصریح کرد: همه مسؤولان در کاهش آلام و دردهای ملت وظیفه دارند، در جلسه ای که در محضر مقام معظم رهبری بودیم ایشان تاکید ویژه ای بر نقش روحانیان در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی داشتند.

وی با بیان این‌که تاکید رهبر معظم انقلاب بر بهره مندی حداکثری از روحانیان در امر کاهش آسیب های اجتماعی است، افزود: تبلیغ معارف شیعی و تبیین اسلام ناب محمدی همواره مشکلات و مسائلی رو به رو بوده است، در نظام اسلامی انتظار می رود این مصائب در حداقل‌ترین سطح ممکن باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی هزینه در بخش فرهنگرا سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: بهره مندی از خلاقیت و نوآوری نسل جوان انقلاب در عرصه های مختلف راهگشای امور خواهد بود، جوانها در بیشتر عرصه ها پیشرو هستند و با وجود همه مشکلات و سختی ها پیش می روند.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار داشت: امسال شاهد حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم که این نشان از پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اشاره به این‌که امیدوار به نسل چهارم انقلاب، هستیم، افزود: اعتقاد داریم حل مشکلات کشور بدون بهره مندی از خلاقیت، دانش، انرژی و پشتکار جوانان ممکن نیست، در عرصه فرهنگ که زیربنای توسعه شناخته می شود نیز اعتقاد به نقش آفرینی جوانان داریم./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات