۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۹۷۷۴۴
حجت الاسلام شاکری مطرح کرد؛

جزئیات بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی

جزئیات بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) به تشریح جزئیات بیست و چهارمین جشنواره قرآنی وحدیثی این مرکز پرداخت و از شرکت 11 هزار نفر در این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) العالمیه ظهر امروز در نشست خبری «بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)» ضمن تقدیر از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و با بیان این که مردم بر محوریت قرآن و ولایت حماسه های تاریخی می آفرینند، گفت: باید دانست که جامعه المصطفی(ص) نیز پا به پای انقلاب اسلامی به 40 سالگی رسیده و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می رود.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی(ص) از 130 ملیت در ایران اسلامی میزبانی می کند، اظهار داشت: ما ده ها مرکز و نمایندگی در خارج از کشور داریم که فارغ التحصیلان جامعه المصطفی(ص) مسؤولیت آن ها را برعهده دارند؛ امروز 500 مرکز قرآنی توسط فارغ التحصیلان ما در خارج از کشور هدایت می شوند.

حجت الاسلام شاکری با بیان این که جشنواره های قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) نمودی از فعالیت های قرآنی و حدیثی در این مرکز بین المللی است، افزود: «معرفی آموزه های قرآن کریم، عترت و ایجاد زمینه برای تمسک به آن ها»، «معرفی دستاوردهای ظرفیت های معرفتی حوزه های علمیه و جامعه المصطفی(ص) در زمینه قرآنی و حدیثی»، «آزمون و اختبار روند فعالیت های قرآنی و حدیثی» و «ارتقای سطح بینش دینی در سایه سار قرآن کریم» از اهداف بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: کارمندان، اساتید و اعضای هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) نیز علاوه بر طلاب و خانواده های محترم شان در این جشنواره بین المللی حق شرکت داشته اند.

وی ادامه داد: رشته های عمده بیست وچهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) به دو شاخه معرفت و مهارت تقسیم می شود که بخش معرفت شامل حوزه هایی همچون «مطالعات قرآن»، «مطالعات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه»، «تفسیر ترتیبی قرآن کریم» و «سبک زندگی اسلامی» می شود؛ همچنین در بخش مهارت نیز برای برادران 8 رشته و برای خواهران 7 رشته وجود دارد که عمده رشته های آن عبارت از قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه 11 هزار شرکت کننده داخلی برای بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) اثرات خود را ارسال کرده اند، عنوان کرد: این جشنواره در برخی کشورهای دیگر نیز در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) با انتقاد از کاهش بودجه جامعه المصطفی(ص) تأکید کرد: این مرکز بین المللی سفیران اسلام و اهل بیت(ع) را تربیت می کند تا در روزگاری که آمریکا با ایجاد داعش سعی می کند چهره اسلام را تاریک به نمایش بگذارد، نورانیت اسلام را با محوریت قرآنی و حدیثی گسترش دهد؛ باید مشخص شود که علت کاهش بودجه المصطفی(ص) چه بوده است، آیا عملکرد ما بد بوده؟ و یا اینکه اغراض دیگری برای این کار وجود دارد.

وی با بیان این که سیاست جامعه المصطفی(ص) تربیت طلاب با محوریت قرآن کریم است، گفت: طلاب از بدو ورود در این مرکز بین المللی واحدهای آموزشی قرآن کریم را می گذرانند؛ اخیراً نیز آیین نامه حفظ قرآن مجید ابلاغ شده است و طلاب می توانند با گذراندن 2 ترم اضافه، حافظ کل قرآن کریم شوند.

حجت الاسلام شاکری از طرح مسأله «اجازات قرآنی» در حوزه های شیعی خبر داد و اظهار داشت: المصطفی(ص) توانست برای نخستین بار این بحث را در حوزه های شیعی مطرح کند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به موضوع «ساماندهی مراکز قرآنی» در سطح بین الملل تأکید کرد: ما با شناسایی مراکز قرآنی آن ها را ساماندهی کرده و تقویت می کنیم؛ همچنین با پیگیری روند ارزیابی قرآنی از سلیقه مداری اجتناب کرده و در پی ارائه سبک و سیاقی هستیم که ارزیابی ها را همگون کنیم.

وی با بیان این که در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از دستاورد 40 ساله جامعه المصطفی(ص) رونمایی خواهد شد، گفت: کتاب «قرآن 40 ساله» به عنوان دستاورد 40 ساله جامعه المصطفی(ص)، محصول فعالیت های قرآنی  40 ساله المصطفی(ص) است.

حجت الاسلام شاکری در پایان یادآور شد: آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی(ص) روز یکشنبه 5 اسفندماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد./841/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات