۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۷۷۷۸
رییس دانشگاه شهید بهشتی:

مردمداری از اصول انقلاب اسلامی است

مردمداری از اصول انقلاب اسلامی است
صدوق با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم لازمه حیات انقلاب است، گفت: مردمداری از اصول انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدحسن صدوق رییس دانشگاه شهید بهشتی، امروز در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب که در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: برای آنکه از انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی تحلیل درستی داشته باشیم لازم است فضای دنیای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

وی دو تفکر کمونیست و لیبرالیسم را دو اندیشه غالب در جهان بعد از پیروزی جنگ جهانی برشمرد و ادامه داد: در آن دوران لازم بود کشورهای جهان در یکی از این دو اروگاه‌ قرار بگیرند و بر اساس آن تفکر و اندیشه عمل کنند اما با پیروزی انقلاب اسلامی این هژمونی دوقطبی برهم شکسته شد.

صدوق با اشاره به اینکه یکی از این دو قطب حکومت پهلوی را حمایت می کرد از این رو کسی تصور نمی‌کرد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، ابراز کرد: اما امام راحل با اعتقادی راسخ این انقلاب را پیش برد و با اتکا به قدرت الهی و با کمک مردم انقلاب را به پیروزی رساندند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی مادی گرایی را از شاخصه‌های مهم دو تفکر لیبرالیسم و کمونیسم بیان کرد و گفت: برخی اندیشمندان و فعالان سیاسی معتقد هستند این تفکر بین دو هژمونی غرب و شرق برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه تعادل بین دو قدرت شرق و غرب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی جماهیر شوروی به هم خورد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی توانست با متکی بر نظام مردم سالاری دینی معادلات آن روز جهان را که بر اساس تفکر مادی گرایی بود به هم بریزد کسی در آن دوران تصور نمی کرد روزی چنین همایش‌هایی در قلب دانشگاه برگزار شود.

صدوق ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به سبب فضای سنگینی که عناصر ساواک، سکولار و دانشجویان چپی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده بودند دانشجویان مومن در خوابگاه دانشگاه تهران پنهانی وضو می گرفتند و نماز می خواندند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ثمره رهبری بی نظیر امام راحل و تلاش جامعه روحانیت و همکاری خوب دانشگاهیان بود، امروز دیگر کشورهای مستکبر نظیر آمریکا و انگلیس برای ما تصمیم نمی‌گیرند بلکه همه افتخارشان امروز آن شده که در لهستان یک همایش بر ضد انقلاب اسلامی برگزار کنند.

وی چهل ساله شدن انقلاب را یک معجزه الهی دانست و گفت: با توجه به انقلاب هایی که در جهان رخ می دهد ما می بینیم که بعد از مدتی انقلاب صورت گرفته دچار دگرگونی شده و از بین می رود اما انقلاب اسلامی همچنان بر ارزش‌ها و آرمان‌های خود استوار بوده و پیش می رود.

صدوق با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب هوشمند است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به راحتی می تواند محیط خود را پالایش کرده و به سهولت از دشواری ها و مهلکه‌ها عبور کند؛ امروز معیشت مردم یکی از آن دشواری‌هاست که باید سریع‌تر تدبیری برایش اندیشیده شود چرا که توجه به معیشت مردم و مردم داری لازمه ادامه حیات انقلاب به شمار می‌رود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات