۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۷۷۹۵
سلیمی مطرح کرد؛

دانشگاه علامه طباطبایی، پیشتاز دانشگاه ها در نظریه پردازی دینی

دانشگاه علامه طباطبایی، پیشتاز دانشگاه ها در نظریه پردازی دینی
رییس دانشگاه علامه طباطبایی این دانشگاه را در عرصه نظریه پردازی در حوزه علوم دینی جزو دانشگاه های پیشتاز کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران به همراه اعضای ستاد برگزاری همایش نقد مبانی سلفی گری با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

دکتر سلیمی در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه علامه طباطبایی و ساختار این دانشگاه، اظهار داشت که دانشگاه علامه در حال حاضر در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و به‌ عنوان دانشگاه پیشرو در دستیابی به رشد و توسعه و دانش در حوزة علوم انسانی و اجتماعی کشور قرار دارد و از هیات علمی و پژوهشگران توانمندی برخوردار است.

وی بسیاری از چهره‌های برجسته علمی و چهره‌های ماندگار و بنیان‌گذاران دانش‌ های مختلف انسانی و اجتماعی را از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دانست.

سلیمی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی پیشتاز نظریه پردازی در حوزه علوم دینی است و این دستاورد مهم محصول تلاش برنامه ریزی رؤسای قبلی دانشگاه علامه طباطبایی و همت محققان و دانشجویان دانشگاه است.

وی از برگزاری دویست کرسی نظریه پردازی طی دو سال گذشته در رشته های مختلف علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین گریزی به همایش نقد مبانی سلفی گری زد و گفت: قرار است در این همایش به مدد همکاران و محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به نقد جدی و علمی ابعاد سلفی گری بپردازیم و امیدواریم بتوانیم به خوبی اندیشه های جایگزین را ارائه کنیم.

وی همچنین از احداث مسجد دانشگاه علامه به شکل زیبا و جذاب و کتابخانه مجهزه این دانشگاه طی سال گذشته خبر داد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین دیگر بخش ها، فعالیت ها و کارکردهای این دانشگاه و دانشکده های وابسته را خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی معرفی کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات