۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۹۷۸۸۷
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

اختتامیه بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود

اختتامیه بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود
امیر سرتیپ دوم کارگر از برگزاری اختتامیه بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در شیراز خبر داد و گفت: قریب 3 هزار شاعر در این کنگره شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ دوم حمیدرضا گرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، امروز در نشست خبری بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که در ستاد مرکز راهیان نور برگزار شد، گفت: بیست و یکمین دوره کنگره سراسری شعر و دفاع مقدس با وقفه‌ای چندساله هم‌زمان با 40 سالگی انقلاب در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه مراسم اختتامیه این کنگره سه‌شنبه هفتم اسفندماه در استان شیراز برگزار خواهد شد، ابراز کرد: نخستین کنگره سراسری شعر و دفاع مقدس سال 71 در خرمشهر برگزار شد و امسال مراسم پایانی این رویداد را در شهر شیراز برگزار می‌کنیم.

امیر سرتیپ دوم گرامی درباره دلایل برگزاری این کنگره، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به این دلیل به بحث شعر می‌پردازد تا نویسندگان و شاعران با نوشتن و خلق ارزش‌های فرهنگی سال‌های دفاع مقدس یاد و خاطره آن روزها را برای آیندگان حفظ کنند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادامه داد: زبان ادب و هنر در انتقال ارزش‌های فرهنگی سال‌ها دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار است.

وی از دریافت قریب به 9 هزار قطعه شعر در بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: قریب به 2 هزار و 450 شاعر در این کنگره شرکت دارند و حضور و شرکت شاعران جوان در این کنگره بسیار حائز اهمیت است جوانانی که آن دوران را درک نکرده و تنها از طریق مطالعه ایثارگری رزمندگان با فعالیت آنان آشنا شدند.

امیر سرتیپ دوم گرامی پیشرفت و تحولات در حوزه ادبیات را بسیار رضایت‌بخش دانست و گفت: ما شاهد تحولات تصاعدی در بحث نشریه و مجوزهای نشر و چاپ هستیم و می‌توان گفت در طول این چهار دهه حداقل هر 2 سال یک‌بار یک کنگره برگزار کردیم.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درباره مهم‌ترین ویژگی این کنگره بیان داشت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس همراه با تولید اثر مهم‌ترین ویژگی این کنگره به شمار می‌رود و اختتامیه این مراسم به‌عنوان نمادی برگزار می‌شود تا تقدیر و تجلیل از شرکت‌کنندگان به عمل آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ابتدا به صورت استانی و سپس به‌صورت کشوری برگزار می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات