۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۹۷۹۰۲
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ورود جدی حوزه در عرصه گفتمان سازی در دهه پنجم انقلاب

ضرورت ورود جدی حوزه در عرصه گفتمان سازی در دهه پنجم انقلاب
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ورود جدی حوزه به عرصه گفتمان سازی در دهه پنجم انقلاب اسلامی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر به تبیین نقش مهم طلاب در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: طلاب حافظ و پشتیبان دین و انقلاب در جامعه اسلامی هستند.
 
وی با بیان این که امروز دین در جامعه بشری مظلوم واقع شده است، افزود: صیانت از دین و تلاش در جهت گسترش دایره فراگیری آن در جهان رسالت امروز حوزه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که برای حفظ دین خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شده است، خاطرنشان کرد: حفظ دین امروز یک امر واجبی است که بر عهده طلاب و روحانیان است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که جبهه باطل از صدر اسلام تا به امروز همواره در برابر حق و حقیقت ایستاده و برای نابودی حق به هر اقدامی نامشروعی دست می‌برند، بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران سند عینی حق و آمریکا و رژیم صهیونیستی مصداق بارز باطل در جهان امروز هستند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دنیای پرآشوب امروز حق، حقیقت و عدالت مظلوم است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت به عنوان هادیان جامعه وظیفه سنگینی در دفاع از حق بر عهده دارند و با روشنگری و بیان حقایق نباید بگذارند حقیقت در دنیای امروز پایمال شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حق ماندگار است و این وعده الهی است، تصریح کرد: قیام امام حسین (ع)، چون حق بود پس از هزاران سال این گونه با عزت و عظمت ماندگار شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب با بیان و قلم شیوا و رسای خود می‌توانند حقایق دین را برای جامعه تبیین و تشریح کنند، افزود: نباید بگذاریم حق در فضای غبرآلود دنیای امروز محو شود و از دیدگان تشنگان دور بماند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از وظایف و رسالت‌های مهم امروز حوزه گفتمان سازی در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: حوزه با ظرفیت بالای علمی و تبلیغی که دارد می‌تواند نقش مؤثری در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین المللی ایفا کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات