۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۹۸۲۰۶
دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور:

مدارس اسلامی نقشی کلیدی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند

مدارس اسلامی نقشی کلیدی در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند
دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور گفت: امروز سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی نزدیک‌ترین سند به توصیه‌های اسلامی بوده و باید از آن دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمود فرشیدی، دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور در ششمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم انقلاب برای جلوگیری از تحریفات و عدم موفقیت دشمنان بیانیه کاملی خطاب به تمامی بخش‌ها و اقشار به‌خصوص جوانان صادر فرمودند.

وی افزود: هر انقلابی دارای یک تکامل بوده و در انقلاب ما پیروزی سیاسی را به همراه تغییر نظام سلطنتی به مردم‌‌سالاری بودیم و در مرحله بعد باید شاهد پیروزی در عرصه اقتصاد باشیم و در این عرصه باید به اقتصاد بدون نفت برسیم.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور با بیان این که مرحله سوم در عرصه فرهنگ و ساختن انسان تراز است که در این زمینه انقلاب کارهای دشواری در پیش دارد و باید با برنامه‌ریزی درست و هدفمند این گام سخت را با موفقیت به پایان رساند، خاطرنشان کرد: امروز ما سند تحول بنیادین نظام آموزشی و پرورشی را داریم که نزدیک‌ترین سند به توصیه‌های اسلامی بوده و باید از آن دفاع کرد.

وی افزود: ارزش این سند با محوریت مدارس اسلامی به اندازه صنایع موشکی دارای اهمیت است و چالش‌های پیش‌روی این سند دفاع بد و ناقص، معطلی اجرای سند، تحریف زیرنظام‌ها و استفاده از تعابیری همچون آسیب‌شناسی سند بوده است.

فرشیدی تصریح کرد: در اجلاس ششم ۸۰ نفر از مدیران ارشد مدارس اسلامی کشور حاضر هستند و در این اجلاس ۳ کارگروه اقتصاد آموزشی، سند تحول بنیادی و توسعه مدارس اسلامی در مناطق محروم برگزار می‌شود و تمامی فعالیت‌ها با حمایت مردمی بوده و هیچ کمکی از سوی دولت نمی‌شود و از متولیان حوزه آموزش می‌خواهیم که یاری‌گران خود را در مسیر توسعه فرهنگ و آموزش اسلامی یاری کنند.

وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی در سراسر کشور عملکرد موفقی داشتند و این مدارس تخفیف شهریه را برای دانش‌آموزان مناطق محروم دارند و هرگز نمی‌گذاریم که این افراد به‌خاطر محرومیت از تحصیل محروم شوند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات