۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۹۸۲۹۴
حجت الاسلام یارمحمدی خبر داد؛

فعالیت 349 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان

فعالیت 349 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان از فعالیت 349 باب کانون مسجدی در شهرها و روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان امروز در در همایش «انقلاب اسلامی به روایت هنر» که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه بود، اظهار داشت: حدود 7 هزار نفر از نوجوان و جوانان استان در 349 باب کانون فرهنگی و هنری عضو هستند.

وی با بیان این‌که اطلاعات فعالان کانون های مساجد استان در پورتال سراسری بچه‌های مسجد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار اکنون 349 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان در حال فعالیت بوده و 40 باب نیز در سال آینده به این آمار اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به این‌که فعالیت‌های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کاملا به صورت افتخاری صورت می گیرد، تصریح کرد: امسال همزمان با دهه فجر برنامه‌های مختلف و متنوعی اجرایی شد که گروه سرود بچه‌های مسجد با حضور 200 نفر در مصلاها و مساجد جامع به اجرای برنامه پرداختند.

وی از فعالیت قرارگاه فرهنگی بچه‌های مسجد در فرهنگسرای کوثر زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم وحدت میا متولیان مساجد باید به صورت عینی و عملی مشهود باشد، کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار پایگاه مقاومت، هیأت امنا، امام جماعت و دیگر متولیان مساجد با هویت «بچه های مساجد» فعالیت خود را پیگیری می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان تشکیل گروه‌های تئاتر مسجدی، هفتمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، قرائت نماز و تصاویر آیات قرآنی، دوره آموزشی «هر مسجد یک خبرنگار» و برنامه های مناسبتی را از دیگر فعالیت های این دبیرخانه استانی ذکر کرد.

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به این‌که امسال دوره‌ای به نام طرح‌نویسی فرهنگی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرا شده است، افزود: این دوره آموزشی با هدف آموزش تهیه و تدوین طرح‌های علمی برای جذب اعتبارات فرهنگی در نهادهای مدنی صورت گرفت./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات