۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۹۸۳۱۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

رویکرد‌های روانشناسی و استفاده آن در تبلیغ

رویکرد‌های روانشناسی و استفاده آن در تبلیغ
استاد حوزه علمیه گفت: یکی از تکنیک های اثرگذار در تبلیغ، تکنیک غرقه سازی و تدریج است که باید گام به گام در سخنرانی لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران با اشاره به اصول و مبانی روانشناسی تبلیغ به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: روانشناسی علم و دانش مطالعه رفتار و چگونگی شکل گیری آن است، سرفصل های روانشناسی تبلیغ نیز به این صورت است.

سه رویکرد در روانشناسی وجود دارد

وی با اشاره به رویکردهای موجود در علم روانشناسی اظهار کرد: بعضی رویکردها روانکاوانه، بعضی بر اساس شناخت شناسی و برخی بر اساس رفتار شناسانه است.

استاد حوزه علمیه در تشریح این رویکردها گفت: رویکرد روانکاوانه به عوامل پنهان و ناخودآگاه می پردازند، رویکرد رفتارشناسانه از ظاهر فرد شروع می کند و به ملموسات می پردازد و براساس رفتارها قضاوت می کنند و در رابطه با انسان های متفاوت در موقعیت های متفاوت نتیجه گیری می کنند.

وی در ادامه افزود: روانشناسی بر اساس شناخت شناسی، به نحوه تفکر و شناخت و یادگیری می پردازد.

تکنیک غرقه سازی و تدریج از تکنیک های مورد استفاده در تبلیغ است
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به مبانی و اصول روانشناسی تبلیغ و تکنیک های مورد نیاز آن خاطرنشان کرد: یکی از تکنیک های اثرگذار در تبلیغ، تکنیک غرقه سازی بدین معنا که مخاطب از آن موضوع پر شود و ترسش بریزد و تدریج که باید گام به گام در سخنرانی لحاظ شود./811/پ202/ب1

ارسال نظرات