۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۹۸۴۲۰
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

مدیران بخش دولتی و غیر دولتی میدان را برای جوانان باز کنند

مدیران بخش دولتی و غیر دولتی میدان را برای جوانان باز کنند
امام جمعه موقت دامغان گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بایدمسؤولان، تشکل‌های مردمی وفرهنگی، مدیران دولتی و غیر دولتی میدان رابرای جوانان باز کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با تبریک فرارسیدن ایام ولادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) هفته زن و روز مادر، آن حضرت را برترین الگو‌ها برای زنان عالم و فضائل بی شمار و بی نظیر ایشان را نشان از کمال معنوی زهرای مرضیه (س) دانست.

امام جمعه موقت دامغان با برشمردن برخی از فضائل و ویژگی‌های بارز شخصیت دخت نبی مکرم اسلام (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) محبوب‌ترین انسان‌ها نزد رسول گرامی اسلام (ص) بود، ایمان به خدا تمام وجود آن حضرت را پر کرده بود، مقام عصمت زهرای اطهر (س) مورد تأیید و تأکید خداوند است و ذره‌ای خطا و غفلت در رفتار و اعمال و کردار این خاندان راه ندارد، انسیه حورا اسوه توجه به محرومین و بهترین الگوی خانه داری، همسرداری و فرزند پروری است و چهار فرزند تربیت کردند که عالم هرچه دارد از برکت فرزندان بزرگوار ایشان و حسنین (ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه با بیان اینکه تمام موجودات خلق شده در عالم برای خود جایگاهی دارند و والاترین و بالاترین جایگاه در این عالم جایگاه مادری است، خاطر نشان کرد: تولد و تربیت انسان‌ها از بزرگان و اندیشمندان تا شهدا و صالحین همه در دامان پرعاطفه مادرانی پاک و باایمان انجام شده؛ دختران مسلمان ایران زمین بدانید بهترین سرمایه برای آخرت شما پرورش فرزندان نیکو و شایسته است.

مدیران بخش دولتی و غیر دولتی میدان را برای جوانان باز کنند

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به اهمیت بیانیه رهبر معظم انقلاب و تبیین گام دوم انقلاب و نقش کلیدی جوانان در اندیشه‌های آینده نگرانه رهبر فرزانه ایران اسلامی، گفت: مخاطب بیانیه مهم رهبری در آغاز دهه پنجم انقلاب ما همه ملت ایران هستیم، اما اصلی‌ترین مخاطب آن جوانان عزیز نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی هستند، امام خامنه‌ای راه طی شده در ۴۰ سال گذشته را قطعه‌ای از مسیر متعالی این نهضت و ادامه راه را منوط به توانایی، تعهد، تلاش و ایمان جوانان دانستند.

وی خطاب به جوانان اظهار داشت: رهبری امانت بزرگ انقلاب را به شما می‌سپارند، بار مسئولیت سنگینی که از این پس بر دوش جوانان برومند و انقلابی ایران اسلامی خواهد بود، البته دولتمردان و مسئولان، تشکل‌های مردمی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی، مدیران بخش دولتی و غیر دولتی باید میدان را برای جوانان باز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان تصریح کرد: از یاد نبریم که پیامبر اکرم (ص) فرماندهی جنگ را به جوانی ۱۸ ساله سپرد و امام راحل ما نیز فرماندهی را به جوانانی ۲۱ و ۲۲ ساله سپرد و استاندارانی جوان و انقلابی را برای اداره کشور برگزید؛ باید به جوان‌ها میدان بدهیم، آن‌ها حرف انقلاب را خوب فهمیده و درک کرده اند، جوانان با ایمان را به کار بگیریم تا ان شاءالله ۴۰ سال آینده سال‌های تحقق کامل اهداف انقلاب اسلامی باشد.

همه اقشار به ویژه روحانیان جوانان مستعد را به سوی تحصیل در حوزه راهنمایی کنند

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام پذیرش مدارس علمیه، گفت: در حال حاضر قریب به یک هزار طلبه برادر و دو هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و صد‌ها طلبه دامغانی نیز در حوزه‌های علمیه شهر‌های مقدس قم و مشهد و ... تحصیل می‌کنند که نشان از ظرفیت‌های بالای علمی و معنوی این استان دارد.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ حوزه علمیه برادران فعال در سطح استان سمنان وجود دارد که سه مدرسه از این تعداد در شهر کهن و عالم پرور دامغان می‌باشد، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه استان ۲۰۰ نفر است که متاسفانه سال گذشته تنها ۷۰ نفر جذب شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالجاری همه اقشار به ویژه روحانیان با تشویق و راهنمایی جوانان مستعد و توانمند به سوی حوزه‌های علمیه و عملی کردن شعار هر روحانی یک طلبه، هر حلقه صالحین یک طلبه و ... شاهد حضور طلاب مستعد جدیدالورود بیشتری در مدارس علمیه استان سمنان باشیم./۹۷۹/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات