۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۹۸۵۹۸
(۳۰ سالگی منشور روحانیت)

عمل به دغدغه های امام و رهبری راه حفظ اقتدار علمی حوزه است

عمل به دغدغه های امام و رهبری راه حفظ اقتدار علمی حوزه است
حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: مهم‌ترین راه حفظ و اقتدار جایگاه علمی و دینی حوزه‌ عمل به دغدغه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در توصیه‌های مهم خود به طلاب و روحانیان مسیر صحیح حرکت را به آن‌ها نشان دادند.
 
وی با بیان این که منشور روحانیت سرشار از دغدغه‌ها و توصیه‌های امام خمینی (ره) نسبت به روحانیت و حوزه‌های علمیه است، افزود: امروز نیز با وجود گذشت سال‌ها از آن نامه مهم و تاریخی، این دغدغه‌ها همچنان باقی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که مهم‌ترین راه حفظ و اقتدار جایگاه علمی و دینی حوزه‌های علمیه و روحانیت عمل به دغدغه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: با گذشت چند دهه از نگارش آن نامه تاریخی، حوزه‌های علمیه و روحانیت نیز در شرایط امروز جامعه وظیفه دارند در جهت عمل به آن توصیه‌های مهم گام بردارند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش روحانیت در جامعه اسلامی همواره نقش هدایت گری و ارشاد بوده است، خاطرنشان کرد: این نقش مهم در پیام تاریخی امام راحل به روحانیت نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن منشور راهبردی به برخی کج روی‌ها در طول تاریخ اشاره کردند، تصریح کرد: امروز روحانیت باید با مطالعه دقیق این نامه مهم از هر موضوعی که موجب خدشه دار شدن جایگاه رفیع روحانیت می‌شود به شدت پرهیز کند.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران از این بیانیه امام خمینی (ره) به عنوان یک پیام جامع و مهم یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن نامه تاریخی نسبت به جریان واپس گرا و ارتجاعی اظهار نگرانی کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز پس از گذشت سال‌ها از نگارش آن نامه مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت باید مراقب نفوذ و رسوخ تفکرات این جریان‌های منحرف در حوزه باشند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جریان انقلابی در حوزه همواره باید پیشگام باشد که خوشبختانه تاکنون نیز چنین بوده است، بیان داشت: امروز مهم‌ترین راه تقویت انقلاب و نظام اسلامی، انقلابی ماندن حوزه برای دفاع از دین و ارزش‌های نظام اسلامی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که امروز رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر است، گفت: حوزه و روحانیت باید با هوشیاری و وحدت در عمل، در دفاع از انقلاب و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی حضوری به موقع و اثرگذار داشته باشند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه علمیه با پشتوانه عظیم و غنی فقهی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های جامعه امروز باشد، افزود: تحقق این امر نیازمند روزآمدسازی حوزه در بخش های مختلف است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات