۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۹۸۶۵۱

صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو تا چند روز دیگر

صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو تا چند روز دیگر
مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی از اعلام صدور کیفر خواست علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در چند روز آینده به اتهام فساد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اویحای مندلبلیت مشاور قضایی کابینه رژیم اسرائیل بعد از برگزاری یک جلسه بازجویی همراه با سوگند قصد دارد تا اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده کیفرخواستی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ارایه کند که شامل اتهاماتی درخصوص فساد است.

به گفته منابع صهیونیست، انتظار می رود که مندلبلیت تصمیم خود در این باره را بعد از دیدار چهارشنبه آینده نتانیاهو با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مسکو اعلام کند.

روزنامه هاآرتص نوشت: مندلبلیت قصد دارد که ارایه کیفرخواست خود علیه نتانیاهو را اعلام کند که این کیفرخواست شامل اتهام دریافت رشوه در قالب پرونده موسوم به 4000 است. براساس این پرونده، نتانیاهو منافع شاوول الوویتش بازرگان اسرائیلی را با ادغام دو شرکت "ییس" و "بیزک" تامین کرده است تا او نیز در مقابل به حمایت رسانه ای و تبلیغاتی دائمی از نتانیاهو از طریق سایت "والا" اقدام کند که مالک آن است.

مندلبلیت همچنین قصد دارد که کیفرخواست دیگری علیه نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000 ارایه کند. نتانیاهو در این پرونده متهم به کسب منافع شخصی از ارتون میلچین بازرگان و تولید کننده اسرائیلی است. در مقابل، انتظار می رود که مشاور قضایی پرونده مطرح شده علیه ساره نتانیاهو همسر نتانیاهو در قالب پرونده 4000 را ببندد.

درخصوص پرونده دیگر موسوم به 2000 که مربوط به گفت وگوهای نتانیاهو با آرنون موزیس ناشر روزنامه یدیعوت آحارانوت می شود، هاآرتص نوشت که مندلبلیت هنوز تصمیمی درباره این پرونده نگرفته است.

مندلبلیت گفت وگوهایی درباره این پرونده با شای نیتسان دادستان کل و لیئات بن آری دادستان کل منطقه تل آویو انجام داده است و این دو نفر ارایه کیفرخواست علیه نتانیاهو دراین پرونده را تایید می کنند اما مندلبلیت در جریان این گفت وگوها اظهار نظری نکرد.

مندلبلیت با 20 مسئول در وزارت اقتصاد در چارچوب آمادگی خود برای اعلام کیفرخواست علیه نتانیاهو رایزنی کرده است. این مسئولان درباره محتوا و دلایل پرونده یاد شده به طور عمیق بحث کرده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی کل این رژیم پیشتر توصیه کرد که کیفرخواست هایی عیله نتانیاهو در خصوص همه پرونده های فساد ارایه شود.

هاآرتص به نقل از افراد آگاه از پرونده 2000 نوشت: روشن نیست که اگر مندلبلیت تصمیم به بستن پرونده 2000 بگیرد، چه توجیهی برای این اقدام وجود خواهد داشت، زیرا هرگونه بهانه احتمالی برای بستن این پرونده مثل نبود مدارک یا نبود اتهام یا عدم توجه اسرائیلی ها به آن در این پرونده جایی ندارد./847/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات